fredag 20 april 2012

intakt bäcken & finger i röven

Detta är dagens utsikt från sovrumsfönstret.... ;)

Fredag idag och hej och välkommen tillbaka regnet!

Fy för vad det regnar. Suuuuuuuuuck tycker säkert dom allra flesta, jag tycker det är rätt mysigt & eftersom jag inte lider av det i jobbet heller så kan jag tycka det är bra. Våren stannar upp & varar läääääänge om det är lite rått väder såhär.

Igår hade jag fått tid hos sjukgymnasten så dit for jag efter jobb. Haft ont i höger ben sen julas men försökt stretcha ut det själv, dock utan lyckat resultat. Sjukgymnasten, som var en jäkla trevlig kvinna, kände igenom mig och hittade "felet" på 2 sekunder. SKÖNT! Skönt som in i att jag kan göra något åt det. Höften var helt sne & mitt vänstra bäcken låg i fel position & var intakt (rörde sig inte alls). Eftersom jag är överrörlig så hade jag stått fel & musklerna var tydligen jättespända och detta var också en anledning till att det gjorde ont. För att åtgärda detta hade man två alternativ.
1: Sticka upp ett finger i röven.
2: Akupunktur (nålar som sticks in för att lätta spänningarna)
Alt 2 körde jag på ;) Ha ha. Fy för, finger i röven avstår jag så länge det är möjligt om man säger som så! ;)
Några övningar & att öva på att stå rätt är min läxa tills nästa gång så, här ska övas! Tjohoo!

Gårdagen tillbringades annars himma. Himma på soffan tills Lars kom hem och sen resten av kvällen hemma hos Roland på kaffe, skitsnack & tv-tittande. Trevlans! :)

Nu ska jag sticka till jobbet här. Måste hinna diska undan & leta fram paraplyet också. Tjing!


2 kommentarer:

Emma sa...

Finger i röven?!!! Skulle sjukgymnasten stoppa in sitt finger?! VA? Förstår verkligen att du valde alt 2 :) Bra val Sirie!

Storgatans sa...

Ha ha, som hon sa själv "Nu kommer jag ge dig två alternativ och det kommer kännas som att välja mellan pest eller kolera" Såå sant som det var sagt! ;)