torsdag 12 april 2012

långväga finbesök

Tjopps tjopps!

Hoppas allt är bra med er idag! Här är det på topp, dock är jag heelt slut i kroppen och jag fattar inte varför.

Inledde min lediga dag med uppstigning & frukost runt 6 imorse. Färdigfrullad & påklädd tog jag bilen till simhallen för att dra igång morgonen med en timmes simning.

Jag & gubbarna sällskapade tillsammans under min non stop-timme i bassängen. Vet inte om det var medvetet men när jag upptäckte att det endast var jag som var av det motsatte könet i simhallen och jag även la märke till att det var 7 st i min del av bassängen medans det endast var 2 i den andra så började en tyst kamp om vem som skulle upp från bassängen först. Jag var ihärdig och väntade tills tiden var ute. Ingen gick upp. Jag tog ett varv i bassängen till. Musiken stängdes av. Ingen gick upp. Fy fan, jag var alltså tvungen att gå upp ur bassängen mitt framför gubbgänget som nu placerat sina halvblottade nakna rövspringor i bubbelpoolen där dom kunde glo fritt på alla som lämnade bassängen. Så, då var det dags. Hepp hepp. Jag gick upp och kände mig mer naken än någonsin förr. Om gubbgänget (som nu satt vända mot mig och mitt håll) gjorde detta medvetet eller inte vet jag inte men när jag väl kommit en bit så började det gunga till i vattnet och gubbarna reste sig äntligen upp.

Puh.


Efter simningen blev det thé-stopp hemma hos mamma där det diskuterades om allt möjligt innan jag drog vidare hem. Hemma hann jag med lite mellanmål & städ & fix innan allra bästa Emma kom hit.
Mellan 11-16 följde snack-maraton där vi uppdaterade varandra om allt som hänt sen sist vi pratade. Massa nytt, massa kul, massa saker som måste tas upp och massa skvaller & snicksnack. Mellan 11-16 hann vi med kafferep deluxe hemma och fikastund på fiket här i "stan" Ett par av dessa timmarna fick vi sällskap av Ida & mamma som kaffe-repade med oss & visade upp sina klädköp också. Trevlans!

Det är konsigt att man kan bo SÅ LÅNGT ifrån varandra som jag & Emma gör men ändå hålla fast vid varandra och ni ska veta hur glad jag är för det. Bra vänner ska man vara rädd om! :)  Tyvärr bor både Emma, Mari, Carro (achmed), Såfi & Madeshen lååååångt bort men fy för vad glad jag är för dom gånger man ses! Så: Puss på er sköningar!

Nu ska jag koka ägg & "göra mig färdig för kvällen" så att säga. Tänkte kicka igång fredag morgon med ett pass så då måste jag lägga mig i tid för att orka upp i tid!


Tack för att DU finns!
Tack för att DU finns!
Du.... kraffs kraffs! ;) Tack för att DU finns!
Och hela gänget, tack för att NI finns!

2 kommentarer:

Mari sa...

Sicken underbart fin och naturlig bild du hittat på oss:) Älskar dig ska du veta! Jag sitter och kollar på hus till er, har du sett gården i Råby? Fint hus! Sen finns det ett gult vid levrasjön också! :)

Pappa Achmed sa...

Och tack för att DU finns fjäffsan!