måndag 9 april 2012

Påskfirande i massor

Ladda för lååååångt, foto-fritt påskinlägg snyggingar!

Hejsan hoppsan!

Här har jag inte hunnit med på ett par dagar ser jag.. MEN, jag har hunnit med en jäkla massa annat! :)

Sen sist så har det hunnits med frisörbesök där jag både klippte & färgade mig. Resultatet blev en, såklart, något kortare frisyr och mörkare hårfärg. Vet inte vad färgen heter men mörkbrun med lite skiftningar i rött. Jag blev kalasnöjd iallafall.

Fredag var en mysdag som började tillsammans med min älskade med frukost i soffan framför tv'n. Senare kom Max & Carro på kaffe, skitsnack & promenixdejt. Promenixen avslutades på ett något annorlunda sätt där vi fick tillkalla ambulans (ingen av oss som gjorde oss illa)  Allt slutade väl som tur väl var.
Fredagen bjöd även på bil-problem & på kvällen var vi bjudna på den traditionella underbara påskmiddagen hemma hos svärmor där Joel, Karl & Emmie också var med. En jättetrevlig kväll, som alltid där hemma!
När all mat var i magen och kvällen var slut där så drog jag, Lars & Joel vidare till Bishops där vi mötte upp Max, Carro, Hällgren, Otto, Daniel & Patrik (rätta mig om jag har fel!) Senare trillade det in ett gäng andra killar (som jag tyvärr inte minns namnen på) som sällskapade oss en stund innan dom drog vidare ut.

Lördag & påskafton började med en ordentlig påskfrukost hemma hos mina föräldrar. Myspys & massa massa god frukost! När frukosten var nere var det dags för oss systrar att hitta påskäggen som "haren" konstigt nog gömt i trädgården detta året också ;) Överlyckliga över detta så gick vi ut för att leta upp äggen som detta året bjöd på både godis, en fin glas-skål & två stycken andra påsk-skålar :)
Gårdagen bestod sen av konstrunda, besök i Ystad hos Gynning, årligt shoppingstopp i den mysiga affären Lisagården (som även har inomhusloppis!) fika på café annorlunda (som tyvärr inte var så jättemycket att hurra över) och än en gång lite bil-problem ;) Ha ha! Mysig dag!
Ska ner till Österlen snart igen har jag tänkt för att hitta till ett fik & inredningsaffär som jag & familjen hittade till för något år sen. Detta ställe låg mitt ute i ingenstans (kändes det som) men var verkligen huuuuuuur mysigt som helst! Inredningen på stället kunde man köpa med sig också om man ville.

Lördagskvällen tillbringades tillsammans med Joel, Emil, Ida & senare också Karl & Emmie framför tv'n. Jag var en riktigt kul tjej och somnade... ;)

Idag har dagen bjudit på blandad kompott. Inledde förmiddagen med ett par maskiner tvätt & en timmes powerwalk och vid 3-tiden bjöds det på kalas hos min sköna kusin som fyllt år. Som vanligt hur god mat som helst & supertrevligt! Jag & älskade stack till affären vid 9 sen när kalaset var slut och där träffade vi på våra godingar Max & Carro. Mat-shoppade tillsammans och sen avslutades kvällen med kaffe-grogg-stopp hemma hos dom innan vi tillslut begav oss hem. Så trevligt så!

Nu kryper mannen min till sängs och jag ska minsann göra han sällskap!

1 kommentar:

Emma sa...

Tusan också! Jag glömde kolla in Siries nya frilla! Förlåt mig! Får nog skylla på att jag var för upp i att pusta och frusta och klaga över att kag har så dåååålig kondition! Men jag misstänker att det var lika snyggt som vanligt! :)

Puss!