söndag 1 april 2012

rensa förråd..

.. är faktiskt rätt så kul. Dock är jag en sådan tjej som verkligen snöar in mig på allra MINSTA grej och vill att allt ska vara perfekt. Exempel på detta i dagens rensning i förrådet är att jag får för mig att klä in en tråkig papp-kartong i presentpapper så att den matchade övrig inredning... Onödigt men det gör mig glad.

Ska alldeles strax gå och fixa iorning inför kvällen här. Har tvättat påslakan & grejer så måste renbädda också. Ska det vara så ska det vara ordentligt.

Är lite "låg" idag så blarrar bara ner några tankar som följt mig under dagen:

  • Facebook ger mig verkligen ingenting mer än att jag blir irriterad. Tror på fullt allvar på den läkaren som sa att folk blir mer och mer stressade eftersom vi ständigt fyller vår hjärna med information som den sen inte hinner hantera. Och helt allvarligt, hur värdefull är informationen som man får på facebook? Tror iallafall att JAG mår tusen gånger bättre utan att veta vad alla andra har för sig, och jag slipper känna igen folk ute på stan som jag aldrig träffat genom att ha sett dom på FB. Tragiskt ju. Nej, så får det va. Jag fokuserar enbart på mig själv hädanefter ;)  (Kommer dock sakna Lisettes Edvin-berättelser)
  • Jag har verkligen tappat motivationen med träning. Känns hemskt att säga det men jag är så trööööött på nästan allt som har med träning att göra. Vi ska inte tala om att promenera. Har tänkt åtgärda det med att byta ut promenaderna mot något annat. Återstår dock att se vad det blir.... och när. Säger som Ida, pi katten!
  • En bra text som jag har fått i huvudet denna dagen är "A relationship is only as strong as the two people in it" Tycker om den.. Känner igen mig i den.
  • Massa massa kvällsblarr kommer här: Livet är ingen dans på rosor och vill man ha något gjort, vad som helst, så får man faktiskt fixa det själv. Se dig inte som ett offer. Man ska verkligen verkligen vara rädd om dom männsikor som man har runt sig & är det någon som tar energi istället för att ge så ska man avsluta den relationen så att man har plats för ny bra energi. Om det är någon som behandlar dig illa så kan du faktiskt först tänka över hur DU själv har bemött personen i fråga.
Skulle kunna blarra i eeeevigheter om alla tankar som snurrar runt runt i huvudet men tänker avluta nu för här ska renbäddas.

Puss på er!


V

Inga kommentarer: