tisdag 31 juli 2012

att gilla vardagen, lite sådär

Go'morron!


"Måndag" tänkte jag skriva, men icke! Tisdag idag.

T som i tisdag & T som i träning. Tisdag förmiddag och jag har redan hunnit med ett pass på gymmet. Riktigt göttigt pass, sådär göttigt så man är trött i både kropp & knopp på ett skönt sätt. Mycket nöjd över att jag tog mig upp imorse, även om jag var dödens trött (vaknade på alarmets 5:e runda...)
Nu är det iallafall över och jag kan bocka av 2 av veckans pass. Förra veckan blev det bara 2 gympass och ett pass bodypump. Ingen spinning, för tiderna är för tidiga(!) Om man slutar 17:10 är det rätt svårt att hinna vara på ett pass som börjar 17:00. Tråkigt eftersom att det finns två stycken pass som jag verkligen älskar, men missar varenda vecka.
Det finns dock ett pass RPM men i ärlighetens namn så är det så fruktansvärt tråkigt så jag vägrar gå dit. Japp.

Igårkväll var det dejt med Emma & Ida, som alltid varje måndag. Lika trevligt denna gången och fy för vad gött det är att gå backe upp, backe ner, flååååsandes och skrattades. Skrattar så mycket åt alla olika historer så det känns som att man blir andfådd av bara det! Ha ha, ja fy för vad jag gillar våra måndagar! Jobbet gick också bra igår så tummen upp för det me. (Kände mig som heliga Maria med tålamod som världens gud, så jäkla skönt att känna det igen!)
Var även en snabb sväng hos mormor för att hämta kattfisen som "sovit över" där. Vår hyresvärd hade hyrt in litauer som skulle måla våra fönster & nu är dom granna och fina, men går knappt att öppna eftersom dom målat igen dom...  Hyfsat fina (utifrån) är dom nu iallafall! ;)

Nej, nu jäklar ska jag dra igång ett race här hemma. En maskin tvätt ska hängas upp & jag ska själv göra mig fit för denna dag.



Hoppas ni får en bra dag!


1 kommentar:

Emma sa...

Tänka sig att backarna och flåsandet gav en liten liten träningsvärks-känsla idag! :) Skönt! Tack för igår, nu ska jag fortsätta på min manual här hemma! ;)