onsdag 18 juli 2012

tisdag, onsdag eller torsdag?

Go´kväll!

Här har ni mig. Jag sitter i träningskläder och luktar sunkigt. Dagen har bjudit på jobb. Efter jobbet gick jag en timme, joggade lite också men det var dödens jobbigt så jag slutade (vid ett väghinder så det skulle se ut som att det var meningen) Stannade en gång när jag gick för att stretcha ut baken men stannade lika mycket för att det var en tråkig sträcka och jag ville ta mig en paus. Träffade på två riktigt goa småkillar på rundan som var ute och åkte spark. Ha ha, gud så sköna ungar. Vi tog oss ett snack och dom försökte lura mig att dom skulle börja i 6:an efter sommarlovet. Eftersom jag är smarta tjajan så frågade jag när dom var födda och det kunde dom inte riktigt svara på så där var deras lilla lögn avslöjad ;)

Väl hemma igen träffade jag på grannarna i huset och vi tog oss en snackestund & klockan tickade på i monsterfart och hejsan hoppsan så hade vi stått där i 1 hel timme. Trevligt som tusan! Nu gör jag något som verkligen inte är trevligt någonstans: lagar mat. (Fy fan)

Jag skulle kunna städa varenda dag men tanken på att laga mat varje dag får mig att vilja krypa upp i min egen röv och försvinna. Jag är så dålig på att laga mat att jag nu försökte komma på vad jag egentligen har lagat här hemma och fann att det var så lite så det är pinsamt att ens tala om.
Picknickar kan jag, baka kan jag, scones me. Men, mat. Nä, fyyy för.

Detta är vad jag har gjort till mitt gubbtroll sen vi flyttade ihop:

  • lax-rätter i alla dess former (geggamojjor, laxpaket, stekt lax)
  • kyckling-tjofräs
  • potatismos med falukorv
  • ärtsoppa (som jag har tryckt ut från "korven" och värmt på spisen)
  • Fisksoppa med hemmagjord aoli (detta är det enda som är värt att nämnas)
Detta är alltså dom sakerna som jag har gjort själv, utan någon övervakning. Årens alla andra dagar (för det ska gudarna veta är jävligt många dagar!) så har jag assisterat. Jag har varit undersåte och gjort små-pill när mitt gubbtroll tagit på sig titeln som enfaldig Kökschef a la Storgatans & stekt fin-köttet så det blivit sådär perfekt mört & kryddat grytorna som om han vore född till kryddkungarnas konung. Bakom står jag, rosenröd och svettig och fattar ingenting.

Jag önskar att jag var en riktig husmor som kunde koka soppa på spik men icke.

......Eftersom det tar sån tid att skriva blogginlägg när man lagar mat så har jag redan hunnit laga maten och äta den innan detta postades, nu ska jag dock göra något som jag kan: diska! ;)

Ha en go kväll snyggingar!




4 kommentarer:

Jenny sa...

Då kunde vi bott ihop, jag hatar städa men lagar gärna mat :).
Kommer ihåg när du gjorde vårrullar, du skickade ett mms ( modern mobil då?!) till mamma och hon trodde det va ett köttsår på benet haha!!

Kram

Storgatans sa...

Ha ha ha ha! Ja herregud, minns det som om det vore igår! ;D Vet inte hur många saker jag bränt bara för att jag lämnat köket & börjat lulla med något annat ;) Fy för, det är SÅ tråkigt att laga mat!!!!!! Vi kunde absolut bott ihop, jag hade iallafall vunnit på det! ;D

Anonym sa...

Nej laga mat är ingen rolig sysselsättning. Hemligheten är ju i hitta väldigt enkla recept som inte tar ngn tid o göra o är omöjliga o misslyckas med. Typ korvstroganoff (falukorv, chilisås, crème fraîche, svartpeppar o ev tabasco), baconröra (bacon, crème fraîche, purjolök, svartpeppar). Kanske inte världens piffigaste mat men funkar absolut till vardags.
Kram Anna
(nu har jag semester så nu hann jag kommentera lite oxå o inte bara smygläsa hos dig:))

Storgatans sa...

Anna: Du är världens goaste, jag blir så glad av dig! Tack för bra mat-tips som verkar passa mig perfekt! Sätter jag tillräckligt mycket värme på plattan kan det nog gå riktigt fort me & jag hinner kanske inte tröttna! ;D Tack för tipsen! Jag är meister på att göra en jäkla massa matlådor me så jag definitivt slipper spisen ett par dagar iaf! ;P Ha nu en riktigt go semester & hälsa! Kramar! <3