torsdag 26 juli 2012

att ta tillvara på dagen





Godmorgon!

Torsdag redan, hej vad tiden går! Så fort den vedervärdiga tisdagen är över så rullar alla andra dagar på i världens fart & man hinner knappt med! Igår var det jobb hela dagen lång. Jag tog tillvara på lunchens solsken och satt utomhus när jag åt. Skööönt, men hej vad varmt! När jobbdagen var över så stack jag hem och fixade iordning mig lite innan gubbtrollet kom hem. När han väl var hemma (efter lite snabbt bil-fix) blev det snabba ryck iväg igen. Vi köpte hämtmat och körde sen till sjön för att njuta av solen dom sista timmarna på dagen. Uuuuuuunderbart! Hittade en jättemysig plats där vi slog oss ner. Åt, pratade, kände på vattnet (hade tänkt bada men L glömde sina badbyxor i bilen och jag min bikini hemma...) och hade det allmänt gött. Fy för vad sådana stunder är värdefulla! :)

Efter ett par timmars götteri så promenixade vi tillbaka till bilen och  körde hem till favorit-Roland som bjöd på kaffe & skitsnack. Hamburg, Uppsala, Enköping, bilar hit & dit diskuterades vilt och det ena förslaget efter det andra poppade upp. Som vanligt ;) Kanonbra kväll! På hemvägen tog vi vägen förbi ett hus som vi spanat in och drömt storslagna planer om (planer som dessvärre inte kommer slå in, men drömma får man! :))

En onsdag heelt i min smak! :)

Imorse tittade jag & mysfian ut genom fönstret & njöt av den fina morgonen. Se så fint:









Hoppas ni får en bra dag!

(ut med er om det är sol!!!!)

Inga kommentarer: