söndag 15 juli 2012

svamp, fikabesök & söndagslunk

Hej söndag...


Och hej sista lediga dagen på årets enda ledighet. Snacka om att jag sitter här hemma och suger ut det sista av denna dagen innan man ska tillbaka till verkligheten igen.

Idag startade vi dagen med en tur i skogen & svampjakt. Hittade några kantareller men ska jag vara ärlig så stod gubbtrollet för 99% av fynden för jag är riktigt kass på att se dom små gula svamparna. Träffade på en gubbe som redan hade plockat 12 liter och som varje säsong lyckades hitta runt 70 liter. Det är inte så pjåkigt!
Efter svampjakten drog vi vidare till affären för veckohandling & sen vidare hem för att fixa iordning för våra fikagäster som idag bestod av min kusin & hennes godingar till barn. MYCKET trevligt initiativ får jag säg! :)
Resten av eftermiddagen/kvällen har gått åt till förberedelser inför kommande vecka. Mat har lagats, vi har fixat matlådor, jag har bokat in (nästan) alla veckans träningspass och planerat, hann även med att fixa iordning mina garderober & tvätta träningskläderna (så man inte kan skylla på det som kass anledning till att inte träna. Mycket smart tjeja.)

3 veckor går alldeles för fort men det finns inget som säger att det inte kan bli en kanoners höst. Jag som älskar alla årstider (förutom alldeles för långdragen slask-tö-is-vinter)  ser fram emot resten av sommaren & resterande år. Tiden går verkligen föööör fort.

Till alla er som börjar er semester imorgon, eller för den delen har den nu: NJUT!!!!!!!


Här kommer glada bilder från vår mysiga svampjakt i förmiddags:





Han har öga för det!

Nöjd passagerare i allra bästa Porran!


Pensionärerna

Svampjakt!

1 kommentar:

Hans Prytz sa...

Jag vill uppmärksamma Dig och eder make/maka att det enligt Svensk lag, miljöbalken paragraf 13:5, är olagligt att leta svamp med fordon som framförs på bensin eller annat drivmedel.

Med Vänlig Hälsning

Hans Prytz och Majken Kålbrant

Svenska Svampsällskapet, SSSK