lördag 21 juli 2012

Surround yourself only with people who are going to lift you higher.

Godmorgon!

...och som vanligt hann "godmorgon" övergå i "go'middag" innan detta postades ;)

Här är jag. För att ni ska förstå mys-känslan som infinner sig hos oss så får ni här tre osminkade nytagna mysbilder.



Mmm, mysigt! :)

Det är snart lunch men jag har slöat här hemma. Igårkväll kom både jag & gubbtrollet hem från jobbet sent och innan vi kunde landa hemma så var ett maxi-besök tvunget. Det inhandlades sallad, olika ostar, kött, bea & lite frukost.. Hem fort som tusan och laga mat, äta mat & sen snabb-päääsa innan vi skulle iväg igen. Tog bilen och körde till grannstaden, hem till Emma & Fredrik som bjöd på förfest. Trevligt som tusan! :)

Idag är jag lite halv-seg men det blir det snart ändring på då jag ska träffa någon som jag blir jäkligt pepp av: Emma L! Vet inte hur planerna blir men i skrivande stund så har jag bestämt att jag ska dit och hälsa på henne iallafall ;) Gubbtrollet tog hem en demobil så jag slipper (äntligen) Porran (vår nuvarande andrabil ;)) Så himla kul att provköra lite andra bilar!
Tänkte försöka hinna inom biblioteket och låna någon bok... vet vad jag är ute efter men vet inte någon bok.. Klurigt det där. Jag ska se vad jag kan hitta.

Hittade ett citat från Oprah inne på en blogg som jag snodde med mig för att dela med mig av här:

"Surround yourself only with people who are going to lift you higher."

Det är så himla sant och det är faktiskt så jag försöker leva. Jag umgås med människor som jag blir pepp av, jag har en sambo som verkligen ger mig styrka och lyfter mig veckans alla dagar och jag försöker hela tiden att "rensa mig själv" på saker som sänker mig så att jag mår bra. Vara ärlig mot sig själv, ta bort människor/saker som tar energi istället för att ge. Det kan vara lättare sagt än gjort men det är iallafall så som jag trivs.
Luddigt och jag skulle kunna skriva huuuuuur mycket som helst men jag tror jag håller där. Att leva med ryggen fri, att ha medvetna tankar, att rannsaka sig, vara ödmjuk & leva med "rent" hjärta tror jag på. (Det sista är min sambo världsmästare på, faktiskt det andra också nu när jag tänker efter)


Färdigflummat :) Nu ska jag göra mig iordning & fixa här innan jag våldgästar Emma!

Inga kommentarer: