torsdag 19 juli 2012

noteringar till mig själv

Godmorgon!

(Jag känner redan nu att detta kommer bli ett blarrigt inlägg för jag är blarrig i huvudet idag..)

Torsdag morgon & regnet öser ner utanför våra fönster. Skönt att jobba när det är sånt väder, faktiskt. Idag vaknade jag inte av klockan förrän den var inne i sitt slutskede med vrålande morgontoner, så trött var jag. Gubbtrollet pussade mig hejdå & jag var knappt vid medvetande. Idag, ikväll, SKA jag lägga mig i tid. Punkt.


Vet ni en sak jag lärde mig när jag gick på yoga-klasserna i turkiet? Att man kan styra sina tankar. Det är lätt att tänka att man inte kan det, att tanken bara ploppar ut som världens gubben-i-lådan men det stämmer inte. Man kan visst styra sina tankar & jag ska bli bättre på det. Kom & tänka på det nu.

Nä ni, nu måste jag dra igång här hemma. Matlådorna ska ner i väskan, jag ska borsta tänderna & kläder ska på. Fullt ös medvetslös.


Ps. Maten blev god igår.

Inga kommentarer: