lördag 28 juli 2012

"växlande molninghet"

Gooooooomorron Sverige!


Vad ska det vara för väder idag? Om det är dåligt väder så har min bättre hälft kommit på att vi ska göra nånting, nånting som är hemligt so far.
Är det fint väder vill man ju utnyttja detta & sola lite... för sol, det har jag INTE fått i veckan som gått. Jag har tittat på den, svettats med den  men inte känt den brännande sol-känslan mer än i svett-formen.

Att jag är uppe nu är inte för att meddela att jag har svettats i veckan som gått, nopps. Jag vaknade för en timme sen och har pulat runt här hemma. Slängt in en maskin tvätt, rensat kattfisar i kattlådan, kommit på att jag måste städa snarast (men det vill man ju verkligen inte göra den enda ångestfria lediga dagen man har i veckan!)
Jag har anmält mig till spinning på morgonkvisten och tankarna springer marathon i huvudet OM jag ska dit, eller inte. Jag är bokad, men. Passet är så sent. Det är inte sent (det är halv 10) men det är sent för mig för jag vill ha det avklarat nu. Gubbtrollet hade sagt att "men gumman, det kommer vara tråkigt väder resten av hösten såå du kanske ska njuta av sommaren nu medans den är här" (Jag hoppas iallafall att han säger så) Åååååh, beslutsångest.

Veckan som gått har förutom alla måsten varit bra. Kvällarna har vi tagit tillvara på och myst. I onsdags kväll var vi på picknick på piren, i torsdags kväll var vi ute på bil-spanar-runda & lite kaffe hos Max & Carro och igårkväll så grillade vi med gubbtrollets moster. Kanontrevligt!

På tal om kanontrevligt så ska jag berätta om en tjej som är kanontrevlig...... Emma L.
Guuuud så glad jag är för denna energispruta som man kan prata om ALLT tillsammans med. Verkligen allt. Emmsen pemmsen, du är säkerligen redan uppe du med så här får du en stor blaskig morgonpuss, för du är SÅ jäkla bra! Är så glad jag har dig! :)

Nej, nu ska här googlas på väder. Smhi, dmi, aftonbladet.... you name it. Jag ska bli väderguden idag & hitta bästa väder i stan.


Ha de!


Såhär hoppas jag att jag kan mysa idag, för håll i hatten vad mysigt det är! (tills man får nack-svett)

1 kommentar:

Emma sa...

Blaskar tillbaka en förmiddagspuss! :)
Men du har rätt om att jag redan var uppe då, haha! Du känner mig för väl ;)

Och jag blir så rörd när du skriver såhär! Man kan ju bara fyllas med energi när man har vänner som dig. <3

Ha en finfin dag fiiina du! Tyvärr öser regnet ner (FAN!! Jag som också ville sola!), men jag tror jag ska gå o bada iaf!

Puss!