tisdag 17 juli 2012

om att morgonträna

Det sägs att man blir pigg av att träna. Om man startar dagen med ett pass så sprutar energin och välbefinnandet pulserar genom hela kroppen samtidigt som endorfinerna slår frivolter i din semesterfläskiga kropp.

Jasså?

Jag har morgontränat idag och jag är DÖD nu. Jag är så trött att jag inte förstår hur jag ska kunna genomföra dagens arbete. Lyckan är som bortblåst och jag känner mig allt utom stark, snygg & fräsch (trots att jag har duschat)
Ansiktet är brinnande rött trots att träningen var avklarad redan vid 7 imorse, näsan rinner om möjligt mer och huvudet bankar som om någon galen snorunge använder mitt huvud som trumma. Hade jag inte ställt klockan hade jag säkerligen sovit fortfarande, vilket inte heller är bra. Man ska sova lagom, inte för lite och inte för länge. Men guuuuud så trött jag är nu.

Som om det inte är nog så tränade jag igårkväll också. Jag & trogna trion träffades för ännu en måndagsdejt och denna veckan tog vi ett pass bodypump-pass tillsammans. Det var asjobbigt men nu är iallafall 2 av veckans 5 pass avklarade och det, det är alltid nåt.



Denna bilden ger sken av att det är trevligt med träning. Det är det inte.

Inga kommentarer: