tisdag 10 juli 2012

att förbereda sig..

Godmorgon!

Här är det tisdag och dagen har inte riktigt kickat igång här hemma än. Frukosten är nere, men det är väl ungefär vad som hunnits med. Gubbtrollet fixar med datorn och jag likaså. Rätt skönt ändå att "morgonmåsla" lite. Vi har ännu en molnig semesterdag framför oss så vi ska göra något så roligt som rensa förråd idag.
Som det orginisationsfreak  som jag är så ser jag självklart fram emot detta. Ha ha, illa.
Vi letar febrilt efter vårt drömhus och jag kan säg att det hade verkligen passat oss om det kom nu. Får tänka på vad svärmor sa "vid varje hus ni tittar på så är ni ett hus närmre ert drömhus" En sak som man faktiskt kan göra medans man "väntar" på sitt hus är att förbereda sig lite inför vad som komma skall och fixa med att rensa undan & fixa iordning.

Annars går dagarna i saaaaakta lugn mys-mak här. Igår var vi ute i svärmors sommarstuga hela dagen och blev ompysslade (eller jag blev det, gubbtrollet & Joel skyfflade grus för glatta livet! ;) ) He he.. Det bjöds iallafall på hembakat bröd & fika, kaffe & grillat till maten. Mmm. En himla trevlig dag! :)

Annars så har jag fått för mig att jag ska ta steget ut i den moderna mobilvärlden. Även om min knapp-mobil är stengrym så känner jag att jag kanske skulle uppdatera mig då mobilen inte funkar så bra som den en gång gjort. Den mobil som jag spanat in lite halvt (läste några "bäst-i-test" & fick fram denna) är: Samsung Galaxy S II
Japp, det finns en nyare version också men jag är som sagt inte sådär superintresserad så föregångaren blir toppen, till mig! ;)

Nej, rensa förråd var det ja!


Ha en bra dag snyggingar!

3 kommentarer:

Jen sa...

Hej!
Det va på tiden att du bytar, trodde inte knappmobil fanns fortfarande :):).
Behöver du expertishjälp från mig kanske :)?
Då välkomnar jag snart dig till "touchklubben" :).

Kram på dig!

Storgatans sa...

Jen... Jen Jen... Eller Yen som jag föredrar ;) Att du skulle kommentera detta förvånar mig inte alls. Ha ha! Jag sa bara att jag tänkt på det, inget beslut fattat än ;) Hör av mig när jag behöver din hjälp för jag blir nämlisch vansinnig när saker kluddar! :P

Yen, så du blir nöjd sa...

Haha du e go :)!
När du har börjat tänka på det så är det nära!
Nästa gång vi ses (när nu det blir?!) har du säkert tagit steget ut i touchvärlden ;)