onsdag 1 augusti 2012

2012.08.01

Turkiet och träningsresa med mammsen. Fy för vad bra vi hade det, måste göras om & då ska jäklari E & I också med! ;)
1 Augusti...

Är det inte sjukt att det redan är 1 augusti? Jag tycker tiden rusar iväg i monsterfart och man hinner knappt med.
Här hemma har vi morgonmys, jag och katten. Hon spinner, myser, jamar & pratar som bara den och jag hakar på hennes snack med sånt löjligt djur-språk om bara riktiga djur-älskare kör (som jag förövrigt aldrig kommer sluta med)
Frukosten är nere och jag sitter här och funderar på om jag ska vända mattan, så att den blir lika sliten på alla sidor. Typisk Hanna-grej att göra. Jag gör likadant med madrassen i sängen, vänder den upp&ner och snurrar den så att alla sidor blir lika nersjunkna. Samma procedur vaaaarje gång jag bäddar rent.
Samma tanke har jag med mattan nu, för jag är sån tråkig vanemänniska som ofta sitter på samma ställe och nu har (till mig förfäran) min sida av mattan blivit mer sliten än resten, vilket i sin tur betyder att mattan måste vändas. Tunga beslut att fatta men eftersom mitt gubbtroll är så bra som bara han är så kommer han stötta mig även i dettta tunga beslut. Han kommer inte bara stötta det, han kommer garanterat hjälpa mig att få det gjort också. För, sån är han. (Jepp, jag har det för bra!)

Ska jag säg en sak som gör mig glad? I måndags efter jobbet stack jag snabbt som tusan in i blomsteraffären för jag var tvungen att ha nya blommor. Jag stod inte ut en sekund till med mina fd fina pelargoner (nu: vansinnigt fula) så nu pryds krukorna av nya fräscha blommor & jag är sådär löjligt glad över dom. Eftersom det snart är höst så var blommorna tvungna att matcha framtida höstfärger OCH passa in nu, vilket dom gör.

Sånt gör mig glad.

Inga kommentarer: