tisdag 14 augusti 2012

fredag lördag söndag

När jag inte är Monster-Maja har jag tro det eller ej, roliga saker för mig. Som i helgen tillexempel, då hände massa roliga saker och jag var glad & trevlig.

Fredag kväll blev jag & gubbtrollet hembjudna till Emil & Ida på taco-kaffe-kaka-godis-kräng-film-kväll vilket verkligen var hur trevligt och roligt som helst. Toppenkväll rakt igenom!


Kom världens ösregn innan det var dags för fredagsmyset så vi fick snällt vänta i bilen.


Lördag morgon satte jag mig i frisörstolen för att få håret klippt och färgat. Tjejen som gjorde det, Caroline, var hur bra som helst. Vet fortfarande inte hur eller vad hon blandade ihop för färger men det blev precis så som jag hade tänkt mig (fast att jag inte fick ut nånting vettigt när jag förklarade) Supernöjd verkligen! :)

Fick köra lånebil till mammsen. Denna gillade jag, skitbra bil för oss monster som gillar att ha space och sitta högt
(utan att slå i huvud).


Resten av dagen tillbringade jag med mammsen i Malmö, Svågertorp, på både IKEA och Harald Nyborg. Jag hakade på mammsen som sällskap då det skulle införskaffas en styck paviljong.
Ikeas doftljus "fläderblom" införskaffades (vilket verkligen ett tips för fy vad gottigt dom luktar. Mmmmm!) Två stycken kuddfodral, en innerkudde, två rollers och en tavellist blev dagens fynd för 259:- Som hittat med andra ord.

På kvällen stack vi hem till allra bästa Roland för grill-wok-kväll tillsammans. Så jäkla gott och fy för vad trevligt. Himlen var dessutom huuur fin som helst så vi satt där ute och "ååååh'ade" tillsammans allihopa i kör. Jag & Karl försökte föreviga ögonblicket med lite foto. Mycket mysig kväll var det iallafall.


Wok med allt gottigt som tänkas kan i Rolands hemmagjorda wok-järn. Mmmm!
Så himla fin himmel!
Så jäkla häfigt!

Söndagen bestod av veckohandling och doftljus-jakt i staden. Jag fann precis vad jag sökte och kom hem nöjd med ett Yankee Candle i perfekt citron-doft som luktar precis så som jag vill just nu. En räkmacka vid havet intogs därefter också minsann. I solen. Behöver jag säga hur gött det var? Nej, just de.
Söndagsfika med mormor hann vi också med och mormor hade slängt ihop en tårta i veckan. Jodåsåatte. Är man 95,5 år gammal så har man gjort tårtor förr. Då smakar man och avnjuter varje tugga med andakt.

"Jag ska inte ha" finns inte.






Matlagning, städing & tvätt hela söndag kväll. En rask power-hämta-bil-walk på 7,2 km på kvällskvisten hann vi minsann också med.

Det är ju faktiskt saker att vara glad för.

En riktig jäkla toppenhelg.

Inga kommentarer: