fredag 17 augusti 2012

Landskrona igår, en annan del av sverige imorrn

Hej Fredag!

Det är tjatigt att läsa konstant, men guuuud vad veckorna springer iväg!!!!! (förutom äckel-tisdagen ;))

Igår blev jag minsann hämtad på jobbet. Inte för att få skjuts hem (för det skulle vara illa) utan för att vi skulle iväg. Gubbtrollet kom inglidandes med bilen i samma stund som jag kom ut från jobbet. In i bilen, full fart mot Roland & sen vidare mot Landskrona. Vi var inte hemma förrän klockan var halv tio och i säng lite efter tio. Har sovit som en stock inatt och vaknade inte förrän gubbtrollet la sin stora hand på min rygg och med mjuk röst sa "Gummaaan....? gumman, klockan är 6 nu, det är dax att gå upp"
Föredrar det sättet att vakna upp på. Mobilsignalen har en tendens att plocka fram monstret i mig nuförtiden nämligen. Denna morgon kunde jag dock inte ha telefonen som alternativ då kattfisen har tuggat sönder min laddare. Först en gång, sen har hon även i smyg dragit igång en rond två med sladden. 1-0 till Selma. Sladden är stendöd och funkar inte ens lite. Jo, om man håller i den och trycker ihop trådarna som hänger utanför. Då fungerar den som den ska, men man kan ju inte ligga så hela natten. Nopps.
Gubbtrollets stora varma hand och ljuva toner passar mig mycket bättre!

(Detta mobilkrångel kan även vara ett tecken på att det verkligen är dags att fixa ny mobil. Håller du med Yen? ;))


Diska undan och ta bort tvätten från tvättstället ska hinnas med här nu på morgonkvisten så jag måste skynda på lite. Hepp hepp!

Sommarglatt par!

1 kommentar:

Jenny sa...

Halleluja säger jag bara! Detta är ett mirakel ;)!