tisdag 7 augusti 2012

Skinny love

Godmorgon!

Skinny Love med Bon Iver vrålar ut ur högtalarna här hemma och jag känner mig allt annat än skinny love, känner mig varken skinny eller love. Kanske loved, men inte love.
Frukosten är nere och jag sitter osminkad i soffan med min brummande ljusgråa dator som är så långsam att klockorna stannar.

Tisdag idag. T.i.s.d.a.g  igen.

Vad är det med tisdagar? Måndagar går hur bra som helst, onsdag, torsdag och fredag också (även om fredagen är seeeeeeg) Men, tisdagar. Uhä. Jag spyr på tisdagar och skulle helst av allt vilja försvinna från jordens yta varje gång det blir just tisdag. Det kan vara jobbtiderna som gör det fruktansvärt, jag tror det.
Jag vet att man ska tänka positivt och jag har provat det också. På måndag kväll har jag lagt mig med ett leende på läpparna och tänkt att  "jaaaaaa, tisdag! Det kommer gå huuuur bra som helst" Men vet ni vad? Det hjälper inte. Tisdagar kan förgyllas, men tisdagar har ändå en grå dimma över sig som gör allt lite lite dystrare än vad det borde vara.

Idag skulle jag gått upp och tränat innan jobbet, så som jag har gjort några gånger på just tisdagar, men idag orkade jag inte. Det dåliga samvetet har jag inte känt av och kommer antagligen inte känna av heller eftersom att mitt sinne inte är så berikat med dåligt samvete när det gäller utebliven träning ;)

Igår blev det träning, eller en glad, snackig, rask promenix iallafall. Min, Ida & Emmas vanliga måndagsdejt och den var lika bra som alltid. Varje vecka har vi nya saker att diskutera och stora problem att lösa tillsammans & igår var inget undantag. Igår räckte inte snacketiden till (trots snackestopp mitt under nixen på en skogsbänk) så vi fick stanna kvar efter nixen och prata lite lite till. Ha ha, ja gud så gött det är med så sköna kompisar som man verkligen pratar med A.L.L.T om!

Ikväll när jag kommer hem ska jag kolla efter weekendpaket, antingen en snabbvisit i något billigt land eller också en mys-weekend med mitt gubbtroll.

Behöver ha nånting att se framemot känner jag.

USA en sväng till hade inte suttit fel... Här har ni några bilder från vår senaste resa som var heeeeelt underbar.

Central park (tyvärr en dimmig bild, men ni: det är ju tisdag!) ;)





2 kommentarer:

Emma sa...

Rundan var dessutom hur stor som helst! Bra runda!
Om vi nu ska börja gå på träningspass, hur hinner vi då med allt prat? Haha!
Kanske får diskuteras på nästa måndagsdejt ;)

Älskar dig!
Ps. Hoppas din tisdag blir någorlunda bra!

Storgatans sa...

Puss på dig! <3