tisdag 14 augusti 2012

Är den goood?





Hemkommen från jobb möts jag av ett hem som luktar en blandning av mat & doftljus, tända ljus överallt, findukning på bordet, mysmusik i bakgrunden, maten på bordet och så det bästa av allt: mitt gubbtroll.
"Älskar du mig?" var det enda jag lyckades få fram mellan lyckotårarna när jag klamrade mig fast runt halsen på stackaren. "Ja, men det är väl klart att jag gör gumman lilla. -Men ååååh så fint du har gjort! (bölandes)"

Efter maten var det dags för vår kaffe/thé-stund i soffan. Gubbtrollet tog en delicatoboll och jag stod över (fast att jag mer än gärna skulle vilja slänga i mig hela paketet)

"Är den goood?"
"Njae, inte så faktiskt"

Jag vet att den delicatobollen var god, sviiingod till&med. Men något som är ännu godare är hjärtat i mitt underbara genomgoa gubbtroll.

Punkt.

Inga kommentarer: