måndag 27 augusti 2012

restaurangbesök, kräftskiva & kalasande

Godmorgon!
 
Här hemma är det morgonmys som gäller just nu. Frukost, nyhetsmorgon & supermys med kattfisen. (supermys som i att hon ihärdigt går över mig, lägger sig på datorn, kelar, kelar & kelar samtidigt som hon spinner och jamar högt.) 
Att det är måndag morgon och inte lördag eller söndag känns väl sådär. Det får helt enkelt gå eftersom jag inte upptäckt några häxfasoner än, typ som att trolla fram eller tillbaka tiden.
 
Helgen har varit fullproppad med roliga saker. I fredags stack jag & gubbtrollet ut och käkade tillsammans med Karl, Nils, Line, Ida, Emil & Emma. En skittrevlig kväll med många härligt goa skratt. Efterrätten bjöd gubbtrollet här hemma. Glass, frysta lingon & hemmagjord chokladsås (eller slasksås som han säger..) & några koppar kaffe på det. M-m-mmm!
 
Lördagens spenderade jag i staden och mannen min fixade med bilar. Bra fördelning där. Hämtade upp han på vägen hem och sen var det snabba ryck iväg på kvällens kräftskiva som vi blivit bjudna på. Ännu en skittrevlig kväll där det bjöds på massa massa gott! :)
 
Igår hann vi med både ett trevligt 5års-kalas och laga mat-städ-&-tvätt-race hemma. Jajemänsan. (nöjd tjej)
 
Ja ni hör ju, ännu en helg har rusat förbi i monsterfart! Denna helgen hann jag inte heller sova ut ordentligt, men jag siktar på nästa istället ;)
 






1 kommentar:

Emma sa...

Tycker du ska börja kalla det slasksås! ;)
Tack för en förbaskat bra kväll! Hade dock inte väntat mig annat, med er blir allt perfekt och roligt! :)

Puss!