måndag 6 augusti 2012

2012.08.06

Godmorgon!


.... Inget monster så långt ögat kan nå idag och skönt är väl det. Måndag (igen!) och jag sitter här med ett rinnande tantöga och äter min frukost i vanlig ordning.
Helgen har som vanligt rusat förbi och vi har hunnit med massor, ändå är det saker som jag skulle vilja hinna med men aldrig hann. (hälsa på världens bästa mormor är en sån sak)

Denna helgen har gubbtrollets bröder varit hemma och likaså deras goa flickvänner, vilket är kanonkul!
I fredags kväll mötte vi upp Nils, Line & deras kompisar Sandra & Linus för att käka grillbuffé. Mycket trevlig kväll med kanongod mat får jag säga! När stället stängde vid 11 tryckte vi in oss i bilen och körde hem till Sandra & Linus för lite efterfest innan det var dags att ge sig av hem igen. Trevligt som tusan :)

Lördagen tillbringades i svärmor & Calle 's sommarsruga vid havet. Uuuuunderbart! Hann med en sväng inom staden innan vi kom dit också (för att inhandla livsnödvändiga smink-saker...)
Lånade cyklar och cyklade ner till havet där vi la oss tätt omslingrade för att njuta av solens strålar & hej vad vi njöt. Så himla skönt! På kvällskvisten tog vi bilen till stationen för att hämta upp gubbtrollets andra bror & hans flickvän. Kvällen avnjöts sen i Calles nyuppsatta "uteplats" där det bjöds på grillbuffé och annat mumsigt. Till efterrätt bjöds det på blåbärspaj & hej vad mätta vi var sen. Så himla go & mysig kväll.

Igår, söndag, blev det fix i monsterfart här hemma på morgonen. Hann med 2 maskiner tvätt, laga några matlådor till veckan, plocka undan & snabbstäda innan vi åter igen tog bilen hem till svärmors stuga där nu även svärfar & G hade anlänt för lite mat tillsammans med alla sönerna, och så vi. Flickvännerna ;) Ännu en kanontrevlig eftermiddag med massa god mat & efterrätt!
På vägen hem hann vi med ett stopp vid Eko där det inhandlades småplock & ostbricka till kvällen. Väl hemma, efter bil-utlåning, stack jag ut på en timmes promenad i min ensamhet medans gubbtrollet sprang ut för att hämta bilen som fanns där vi åt i fredags. Jodåsåatte. Här har det hunnits med en del.

Kvällen blev pääääsande i soffan & Joel överraskade med ett besök & kom inom en sväng.

Måndag idag ja. Idag känns det tungt med jobb faktiskt. Vissa dagar är sådana gissar jag. Ikväll blir det träff med dom bästa som finns, Ida & Emma. Längtar som attans!


....något som jag också längtar till är sånt här:




vilsna-hustittar-planerings-drömma-rundor runt omkring överallt & ingenstans i en sleten volvo med min älskling.

Inga kommentarer: