tisdag 21 augusti 2012

extraknäck som levande flugband

Go'kväll!

Sådär ja. Hemma, pyjamasklädd och mätt & belåten. Nöjd tjej här, jajemänsan.

Gick upp vid 6 imorse och drog till gymmet. Låter som att jag är huuuuur duktig som helst men jag ska ärligt erkänna att det ännu en gång är tack vare morgon-peppning från mitt gubbtroll. Japp. Tackar jag för, för fy vad gött att ha det gjort! (Nu slipper jag eländet någon dag, ha!)

Hem, fix & trix. Ni vet morgonfix med diskning, dusch, tvätt och smink. Började diska och blev varmare och varmare. Ni vet när man känner svettdropparna tryckas ut genom varenda por i kroppen? Jepp jepp. Den känslan.
Vidare för att sminka mig och alla vet vi hur det blir när man sminkar sig varm.. Kallduschade fejjan i handfatet för att bli av med det värsta men.. svetten kom tillbaka. Tork tork med handduken. Svetten kom tillbaka.
Sminkade och pudrade tills det fastnat nåt sådär men bra ska jag inte säg att det blev. Ha ha, nej fy för. Vansinnig och svettig morgontjeja här.
"Färdigsminkad"  och väldigt onöjd ´(jävligt onöjd) gick jag på kaluffsen som i slutskedet såg ut som just, luffsen. Tuffsig och tovig och s.v.e.t.t.i.g.
Sprayade i ett värmeskydd (som absolut inte ska användas igen) som gjorde att håret klibbade ihop till en enda stor geggig hårboll. Geggig, klibbig OCH svettig.

Håret skulle jag kunna klippa av mig och hänga i ett hampasnöre i taket så den friskt kunde cirkulera i vinden som världens största flugband. Sånt flugband med klister på både sidorna som flugorna fastnar i och sen dör en hemsk död i. Ni vet.

Detta resulterade i en klibbig hårknut och ännu mer puder för att matta ner den evigt glänsande "T-zonen"

Så. Jobb vart det sen. Tjoff tjoff så vart det över. Hem till mormor på kvällsfika och gud så mysigt. Som alltid. Lars kom inom och mammsen också, vilket gjorde fikan, om möjligt, ännu trevligare. Hem, telefonskvallra med Emmsen på vägen, byta kläder, äta, dricka och andas. Hepp hepp!


Dusch och kvällsrutiner. Klisterbollen ska definitivt tvättas bort så jag slipper vakna med ett gäng fastklistrade insekter i huvudet imorgonbitti.

Nu.

Klisterbollen och pusstrollet.

4 kommentarer:

Evelina Alvarsson sa...

Åh gud så roligt jag hade åt detta inlägg! Du är för go! :'D

Storgatans sa...

Åh gud så gla´ jag blir av dig då! Allt bra med dig goding? (läser ju din blogg men det räknas inte) :) Du är förjävla go du me! :)

Evelina Alvarsson sa...

Jaa allt är bra med mig! Börjar plugga på måndag så är lite nervöööös, men det ska nog bli bra! Hur är allt med dig? Hur går det med husletandet? :)

Storgatans sa...

Husletandet går mer bak än fram tycker jag. Det finns INGENTING som är ens lite intressant. Men, inbillar mig att "den som väntar på något gott..." ;) Annars är allt toppen! :)

Vad roligt med pluggande, lycka till!!! :) Såg att det var en liten torsten som flyttat in.... jag dör så go & söt!