lördag 11 februari 2012

Underbara människor

Fredag kväll och jag ska gå och lägga mig, tänkte bara slänga in ett par ord här.. Har haft en jobbig vecka och verkligen längtat till denna helgen som nu äääntligen är här.
Denna veckan har jag gått in i samma trött-period som jag trodde jag kommit ifrån, har känt mig helt orkeslös och känt mig trött i både huvudet och kroppen hela veckan. Sur och ledsen om vartannat och känt mig fulare någonsin. Är inte den typen av tjej som kör ett bryt men det har inte varit långt ifrån denna veckan faktiskt. Vet inte vad jag ska göra när det inte ens hjälper att käka nånting för att bli pigg utan jag somnar med mat i munnen. Är så trött så jag inte vet vad jag precis sagt och det har hänt flertal gånger att folk sagt "jo, du sa det nyss?" Jag drömmer fast att jag är vaken och jag tror att jag ser saker fast att dom inte finns där. Psykande som in i och jag blir helt lam av det. Vet inte vad jag ska göra för ingenting hjälper. Känner mig helt slut i kroppen och huvudet. Skit samma. Imorrn tänker jag sova tills jag vaknar. Punkt.

Trots att jag är en bitter & tråkig människa så finns det folk runtomkring som lyser upp ungefär hela världens och lite till!
Emma L och Emma H är två exempel. Emma L som skriver världens mest peppande inlägg till mig och Emma H som år efter år skickar handskrivna fina brev till mig med fina ord i. Blir helt varm inombords för att ni är så snälla och goa.
Ida för att du ALLTID peppar och står bredvid.
På jobbet har jag världens bästa jobbarkompis som verkligen höjer allas humör med 200% och sen har jag Carro som är allmänt pepp & glad och skickar glada pepp sms & ful-sms om döda flugor, katter som vill in i huset, att man är en fantastisk människa och ja. Ni fattar. Goa gribba!

... och så har jag min Lars.

Lars som bara finns där varenda dag och bara är helt fantastisk och underbar. Lar som står där med öppna armar varje dag jag kommer hem från jobbet och öser kärlek över mig. Fattar inte att jag har turen att få tillbringa min tid tillsammans med denna människa men DET är jag verkligen tacksam för.

Idag när jag kom hem från jobbet möttes jag av det här:


Fredagsmys-mat



1 "må-bättre-paket" och 2 par tulpanbuntar "för jag visste inte vilken färg du ville ha mest så jag köpte båda"

Må-bättre-paket.

krispiga nya, fina tulpaner

Må-bättre-paketets innehåll: 2 inredningstidningar och lejonkungen som vi sett ikväll.


Fröken bus

Mysfaktor med ljus

den stökiga sanningen

stök stök men mys mys. Soffan färdig-kittad med täcke och alla ljus tända.

Trött och tråk-inlägg men jag vill att ni ska veta att jag tycker så mycket om er. Nu ska jag krypa ner bredvid min man & sova.

Puss & kram!