onsdag 8 februari 2012

gilla givmildhet & ärlighet

Jobbat, tränat, snicksnackat, ätit.. Rolig dag? Jo, faktiskt. Har haft en go jobbdag och lyckats trycka in ett pass på gymmet tillsammans med en skön & härligt ärligt vän. Ni vet en sån tjej man kan fråga om man ser flåtig ut i ansiktet och hennes svar är "ja?" Sånt gillar jag. Ärligt härligt, på ett bra sätt.
Var verkligen osugen på att träna så det skrek om det men tvingade mig dit. Nej där ljög jag. Jag tvingade hit min kompis med sin bil så det enda jag behövde göra var att hoppa in i bilen. Man kan inte tvinga en kompis köra en extra runda runt ditt kvarter och sen banga att hoppa in i bilen för då är man verkligen en kass människa som inte bara slösat sin väns tid, utan också bensinpengar och det är oschysst. Så. In i bilen och iväg till gymmet. (big blä)
På gymmet spanade jag in den största, bitigaste, mannen jag kunde se på stället och frågade han om tips om en övning. "Spanade in" lät ju lite lätt överdrivet, jag letade snarare efter någon som såg "kunnig" ut och det gjorde han. Han är alltid där och kör alltid massa trixiga grejer och övningar, sen har han vanliga kläder på sig också och inget sånt fräänt träningslinne som alla hippa människor har.
Iallafall..  "Hej! Du ser ut att varit här ett tag! - Ha ha (skrockande gött skratt) det var ju kul att höra! -Då är det dig man ska fråga om hjälp och tips? -Javisst, är det något du behöver hjälp med eller?" Om han hjälpte mig/oss? Jajemänsan! Förutom att han var trevlig som tusan så var han också givmild till tusen med tips och hjälp. På 2 sekunder berättade han massa bra saker och sa trevligt att vi mer än gärna fick fråga han igen. Tackar man för! Jag blir skitglad när jag träffar på gött folk som kan vara sådär trevliga som man kan vara. Sen blir jag skitglad av folk som ler!

Nej ni. Diska, duscha och sova väntar. Imorrn vill jag köpa tulpaner! :)

Här har ni någon som får mig att le. Varenda dag.


2 kommentarer:

Lollo sa...

Shit va modig du är! Är alldeles för mesig för att våga fråga biffarna på gymmet om råd haha! Kan bero på testosteronvrålen de lägger av med jämna mellanrum eller mindervärdeskomplex för att man själv är liten, tjock och försynt XD Är du på open? Har du tänkt på att det egentligen är ganska nasty när man ser att folk lämnar rövsvettspår på maskinerna man ska sitta på? o.O ska ha med mig en burk våtservetter nästa gång, haha typ "hoppsan du tar i så det sprutar ser jag, här får man torka höhö" Vilken utläggning btw, skyller på för mycket fritid/sömnbesvär =) Blir bara så inspirerad av din episka slåpåkäftenhumor:P

Storgatans sa...

Ha ha, du är för skön Lollo! Den biffen jag haffade var dock varianten äldre och han såg sådär rå ut istället för att se ut som alla halv-råa spagetti-bens-killar. Här snackade vi en riktig määän ;) Svettproblemet ja... kommer på mig själv på spinningpassen med att få torka GOLVET efter mig så jag har nog fan ingen talan där! ;) Ha ha! "hoppan du tar i så det sprutar ser jag" Ha ha, garvar åt ditt inlägg för fullt här hemma!