tisdag 7 februari 2012

Kvarett svett #6

Jobbdagen är över och nu har jag ÄNTLIGEN fått ro att sätta mig ner. Kom hem för en timme sen och dagen har gått hyfsat smärtfritt trots att jag verkligen föredrar att sluta vid 17 så man har kvällen framför sig.
Imorse var verkligen inget på min sida och jag är tacksam att jag fick ha denna "stund" för mig själv innan min bättre hälft vaknade och blev drabbad ;)

Tisdag idag iallafall och jag har avklarat 2 träningspass redan, skönt! Kvartett svett hade sin 6:e dejt igår i kylan. 5,4 km avklarades men vi var bara tre som trotsade vädret och sprang. Emma höll i rundan denna gången och hennes rundor är så roliga! Hon är verkligen finurlig och har hittat på två stycken helt olika rundor på nya ställen. Kul!
Joggingturen var såå jobbig och det var tunga ben men det är SÅ värt det och skönt efteråt! Då Ida och Emma inte är sena med varken peppning eller beröm så ropades det friskt ut "kämpa på" "bara lite kvar" "Bra jobbat!"  Pepp som gör att man orkar lite lite till.
Tiden blir bara bättre och bättre, även om vi inte siktar efter någon tid så ser man att vi faktiskt pinnar på snabbare och snabbare. (dock fortfarande i skön lunk-takt :) )

Tror jag ska göra mig en stor mugg med thé för det är iiiiiiiskallt här hemma!!!!

Bjussar på några av mina vinterbilder..




Inga kommentarer: