måndag 13 februari 2012

Kvartett svett # 7

7:e veckan med joggning på schemat. 7 veckor har vi hållt på och jag är skitstolt över det. Skitstolt för att jag hade världssämst kondition när vi började, skitstolt för att jag tagit mig ut varenda måndag för att jogga. I ur och skur, verkligen. Det har regnat, varit halt, snöat, blåst... men vi har gjort det!
Idag var truppen fulländad igen och det blev en go runda på 4,85 km. En riktigt rolig runda och jag tyckte faktiskt att det flöt på bra!

Hemma hade Lars fixat någon god laxgryta, receptet var hämtat från Pernilla Wahlgrens blogg tror jag. Kanongott vart det iallafall! Jag har diskat och smällt ihop två cheesecake tills morgondagens kalasfika. Mums! Vår varmvattenskran har pajat. Min gissning är att det är krabb med blandaren men vad vet jag ;) Jag gissar på det iallafall och hoppas innerligt att vår vaktmästare á la skalman skyndar på stegen liiiite imorrn när jag ringer.

Nej nu ska jag leta lite hotell och fixa vidare här hemma.

Puss på er!

1 kommentar:

Emma sa...

Stolt, stolt, stolta ska vi vara! Tänk att det bara blev bestämt. Har för mig att det var du som sa. "Men fan, vi borde ha ett nyårslöfte om att jogga en gång i veckan.." -Okej då! (sagt o gjort)

Jag älskar måndagens joggingtur med er, och jag älskar din blogg! Och dig såklart! :)

Ha en mysig alla hjärtans dag!