söndag 26 februari 2012

Göteborg Horseshow

Så har det varit ett par A.u.A-dagar... Achmed und Achmed. Under gymnasietiden var det vår grej. Vet inte hur vi kom på det men det passade liksom in på oss så namnen blev kvar efter gymnasiet också och jag säger fortfarande "Achmed" när jag ska säg något till henne ;)

Har varit på en liten visit en bit utanför Varberg på Mackepackes & Achmeds bondgård. Åkte upp i torsdags och vi har hunnit med lite av varje sen dess. Eftersom jag är heelt slut så kommer här en punktlista på saker som hunnits med och såklart bilder.

Vi har hunnit med..

  • Kel med tuppen Folke. En gosig tupp som var väldigt snäll och mjuk!
  • Plockat ägg under värpande höna. Hittade det efter MÅNGA om och men... och Carros hjälp ;)
  • Tittat på sööööta små små kalvar
  • Smygkollat in bjässe-tjuren som inte gillade att bli klappad på huvudet
  • Myst med Zelda-fisen och kastat boll
  • Åkt till Göteborg och haft heldag på Göteborg horseshow
  • Åkt fel med spårvagnarna..
  • Missat tåg
  • Ätit mysfrulle på espresso house
  • Ridit... 
  • Ge-kåsat (visar fynden imorgon!)
Har haft fullspäckade, skitroliga dagar. Alltid lika kul och mysigt att komma hem till dom!

Det här med ridningen bör nästan få ett kapitel för sig själv.. Ha ha. Första gången på 4 år som jag överhuvudtaget SATT på en häst. Lille Vilmer skulle vara en "såååå snäll f.d ridskolehäst" så efter lite övertalan från Carro så skulle vi ut på en liten tur i skogen. Om det var det milda bettet som satt i tränset, vårkänslorna som ryckte i kroppen, eller det faktum att jag var väldigt ringrostig på hästryggen vet jag inte men heeeeeej vad det gick i galoppen! Ha ha! Den "snälle" Vilmer satte fräs och la i överväxlen deluxe när han såg raksträckorna breddas ut framför han. JAG tänkte galoppera upp för backen, men han satte fräs efter backen också. När jag tillslut fick stopp på han körde han lite snygga sidhopp som gjorde att jag snyggt kasade av. Landade med båda fötterna på marken men fick en stor bringa tryckt mot mig så jag dippade även ner baken i den goa gyttjepölen som var under mig ;) Ha ha. Som tur var såg inte Achmed detta..  (mycket tacksam över det!)  Hade turen att det fanns en sten så jag kunde komma upp på hästen igen. Stolta 1,74 mankhöjd mätte han tydligen, vilket märktes då man skulle på... och av. Som tur var blev jag inte rädd så han kommer kanske få sig en tur i sommar igen.. med det skarpare bettet i munnen ;)



Se så fin han är, lilla Folke!


Folkes fjällor var glada!








Tog med ett litet paket med olika thé-sorter. Ett lösthé och ett "vanligt"


Se så fint dom har det!!! Detta är deras loft som dom fixat iordning. Så mysigt!

Lyckligt ovetandes om att vi åkt förbi scandinavium..

Påväg tillbaka.. till dit vi skulle från början. Lika glada för det!


Man kunde ta gratisprover från libresse.. Hur många vi fick med oss förblir vår hemlighet ;)
Rolf-Göran Bengtssom var på plats och hoppar här sin runda.


Lika bra ryttare här... ha ha. Jag & lille Vilmer
detta var EFTER jag gled av han. Lika glad för det ;) Kolla in mina snygga kläder (och stövlarna som tillslut kan gå av sig själv!) ;)



TUSEN tack Achmed och Varkus för dessa dagarna! ;)

1 kommentar:

Pappa Achmed sa...

åååh MYSAN då! det här lever jag (och wilmer) läänge på! by the way håller han Profil Låg idag..blir snart alMas tur och jag hoppas på en stadig ritt!
Tack oh tack vackraste för den här gången! Puss min vackra tjajja!