onsdag 8 februari 2012

ASIEN 2008

"Vi ska inte backpacka lite, Achmed? -Ja, jo, det borde vi ju!"

När man vet att man har livet uppbokat ett tag framöver men kan hitta en lucka på ett par månader innan allt drar igång så är det rätt gött att backpacka lite i Asien. Det är fortfarande hyfsat billigt, det är lätt, det är kul.
Det bästa man kan göra är att hitta sin roligaste kompis, som jag gjorde, och sen bara sticka. Vart man ska? Där man råkar hamna ;)

I januari 2008 stack jag och min fd rumskompis och bästa vän Carro (även kallade achmed) till Asien för att ha jävligt kul. Vi hade SÅ jävla roligt så ni anar inte! Fylleresor är inte min melodi och att sitta på phi phi tillsammans med sina barndomskompisar och supa skallen av sig utan att ha minne av resan när man kommer hem är bara patetiskt och pinsamt. (i mina ögon)

Jag & Carro var överallt och ingenstans, hade egentligen ingen plan om vart vi skulle förutom att vi hade Carros födelsedag att passa, då vi skulle möta upp delar av hennes goa familj.
Vi avverkade Thailand, Kambodja, Vietnam och Malaysia under våra månader tillsammans och det är en helt oförglömlig resa som jag kunnat göra om och om igen! Skrattade verkligen konstant under dessa månader.


Alla bilder är lånade av min bättre hälft Carro som fotade friskt! :)

vår frukt-tant i Nah trang, Vietnam



träffade på achmeds kusin och fästman och spenderade lite tid med dom. Detta var kanske på Langkawi, achmed? :P

Vår bungalow på koh lipe



vår trogna följeslagare


been there, done that kohsan road

åker finbuss och är väldigt lyckliga!
Åker runt i angkor wat och kollar in tempel en hel dag. Vår härliga chaffis sjöng konstant för oss!






 
"pleeeeease madame, plleease buy!!!!!"


Tankning!











På detta stället i Kambodja, utanför huvudstaden Phnom phen, joggade en råtta förbi mig en dag.


ÄLSKAR denna bilden! Internt skämt som handlar om att man inte ska visa var man har pengarna när man reser..
Skrattar rakt ut när jag kollar på bildspelet från denna ridtur, ha ha!







Denna goa tant bjöd hem oss till henne en kväll i Vietnam för att få provsmaka deras "nationalrätt"




Här var vi på SPA en hel dag!


Denna bilden skulle fokusera på hajen i bakgrunden ;)
I en svettig tuk tuk tillsammans

en kväll som aldrig kommer suddas ut... och inte dagen efter heller!

Lyckliga lyx-buss-åkare!


Bästa!

4 kommentarer:

Från koja till slott sa...

Hej! Vad kul att du hittade till mig! Älskar ditt hem, ni har så himla fint! Och brickbordet du målat om var underbart, vart har du hittat det?

Kramar Pernilla

Pappa Achmed sa...

S a k n a r o o o o o r d ! ! !
Lånar detta inlägget!

Älskling! Vi åker imorn!

fnissgapbubätjut för sånahär inlägg!

Emma sa...

Så roligt att se bilder från er trip, det var många av dom bildern jag inte hade sett! :D
Kan inte undgå att längta efter värme sol och svett när man ser bilden när du ligger på stranden brunare än någonsin! Sommar sommar -Kom!

Storgatans sa...

Pernilla: Tusen tusen tack och detsamma! (svarade hos dig om brickbordet) :)

Achmedi achmeda: JA TACK! Du är världens bästa lyckospridare och snart ses vi igen!!!! :) <3

Emma: Jag har inte framkallat alla tror jag men det ska det bli ändring på! Får uppdatera fotoalbummen lite känner jag. Visst längtar man till värme, framförallt vååååren! :)

Kramar!