onsdag 22 februari 2012

"tramsägg"

"Ska du ha ägg till frukost älskling? Köpte sådana tramsägg på coop igår!"

Tramsägg är ekologiska ägg och det är en grej jag håller hårt på. Försöker fixa lite billigare ägg från bondgårdar men ibland hinner man inte med och sen är det så att jag gärna vill SE att hönsen har det bra. Hönsen ska få vara inne OCH ute. Fritt! Inte inträngda i en bur tillsammans med 1 000 000 andra hönor på trånga ytor. Vägrar sponsra den hemska industrin.
Får en klump i magen varje gång vi ska köpa kött då vi inte har plats att köpa kött från bättre ställe än affären. När vi har en stoooor frys ska jag hitta en bondgård där man köpa kött ifrån och där man kan se att djuren har det bra och där djuret gärna slaktas på plats, i sin hemmiljö där den är trygg.

Kan babbla på i tuuuusen år om detta och mycket mer men måste tyvärr avrunda och sticka till jobbet. Sista dagen på jobbet innan jag ska ta bilen upp till min Achmed!



Inga kommentarer: