måndag 3 september 2012

Nästan en hel vecka sen

Godmorgon!

Jag hinner inte med har jag konstaterat. Dagarna rusar iväg och det känns som jag är för sent ute hela tiden. Ni vet som när man kommer försent till bussen eller tåget och springer efter för att få stopp på skiten men den aldrig stannar?
 
Så känns det.
 
 
Helgen har varit så bra som en helg kan vara. I fredags kväll hade vi taco-mys med allra bästa svärmor & hennes Calle. Lördagen började jag dagen med en sovmorgon (mycket välbehövligt) och därefter en (mycket välbehövlig) frukostdejt med Lisette & Edvin. Hur trevligt som helst! :)
(Denna gången ska det INTE gå ett halvår innan vi ses igen!)

Lördagen innehöll också en powerwalk/jogg för min del och dessutom 100 st utfall under denna färd. Jajemänsan. Hade någon sagt att jag skulle göra 100 stycken utfall hade jag ALDRIG gjort det, men när jag själv bestämmer så går det finfint. Lurar alltid mig själv. Denna gången var det "60 stycken ska göras, 30 per ben är lagom" När dom första 30 sen var finito så pausades det, sen körde jag 10 x3.... och sen vart det bara 40 kvar till 100 så då gick dom av bara farten! ;)
Promenixen gick förövrigt hem till Roland där gubbtrollet var. Vi kalasade på räksmörgåsar & kaffe i Rolands trädgård i strålande solsken. Hur gött som helst. Gubbtrollet & Roland satt och ljög ett par timmar över ett gäng rom&cola och jag satt som vanligt bara bredvid och njöt av gött sällskap och roliga historier.
Lördagskvällen blev en go kväll hemma hos Idafisen som gjort hemmagjorda pizzor kvällen till ära. Det bjussades även på en pannacotta i lchf-style (utan socker) som jag och Emma hade roligt åt. Det var som alltid skitkul att träffas & vi skrattade oss igenom några timmar. (Parantes på att fy för (!!!) vad jag är glad över att ha så bra folk runt omkring mig!)

Igår shoppades det... oh my. Gubbtrollet har hittat SÅ himla mycket höstfina saker så ni anar inte. Snyggelisnyggsnyggast. Jepp jepp. Ett par kängor också sen är han kittad för årstiden som komma skall. Jag hittade också massa bra och mycket är tack vare världens.bästa.smakråd. Jepp, han är överjävligt bra shoppingsällskap mitt gubbtroll.
Söndagskvällen tillbringades hemma hos mormor för att fika på heelt underbara landgångar och kaffe. Skulle visa upp dagens fynd och mormor satt där i stolen och "ååååh'ade" och "bra-kvalitet'ade" så det stod härliga till!
Sena delen av söndagskvällen låg jag inburrad i det där håriga mansbröstet som jag alltid gör när vi är ensamma och njöt av livet i största allmänhet.

Jag sitter här nu efter att jag snabbt plintat på tangenterna och tänker att det faktiskt har varit en riktig toppen-helg...
 
Ännu en, vill säga.
 
bjuder på en blåsig gotlandsbild!
 

Inga kommentarer: