fredag 14 september 2012

fredagstankar om lampor




 
Hej godingar!

Fredag idag och jag sitter och letar lamp-inspiration då jag märkte att kattfisen har haft party med vår golvlampa i vardagsrummet. Översta delen är fortfarande i respektabelt skick men den undre delen hänger bara fast i en smal remsa. (inte respektabel för fem öre med andra ord) Ni förstår, det är dags att byta ut den. Det faktum att den lampan endast kostade mig 99 kr på IKEA för några år sen gör att det känns helt okej att tänka i nya lamp-tankar faktiskt.

Avskyr att shoppa lampor men har nu hittat mig tre stycken som jag nog ändå gillar. Den i mitten är kalaskul men jag känner mig själv och vet att jag kommer tröttna på den. Hade jag inte gjort det skulle jag nog tagit mig en ordentlig funderare och sen slått till. Den från vänster kommer från Ellos och de andra två kommer från Mio. Med rabatter och grejer så har jag fått ner den från Ellos till halva priset och det mina vänner....  det är nästan meningen att det ska bli just den lampan då ju.

M-mm. Får ta upp detta med gubbtrollet snarast.

Gråmulen fredag här idag och det är en lugn sådan för min del. Har hunnit med att agera grynings-taxi till gubbtrollet. Eller.. han körde sig själv till jobbet och sen körde jag hem bilen. På vägen till & ifrån gubbtrollets jobb såg jag flera stycken överkörda djur och två av dom vart katter. Med tårarna sprutandes stannade jag bilen intill väggrenen på hemvägen för att försöka skynda springades ut på vägen och lyfta in den fina katten (som låg mitt på vägen) och lägga den till kanten istället. Försökte flera flera gånger att skynda ut men bilarna susade förbi fort och ofta och det fanns inga luckor så tillslut fick jag ge mig och köra hem. Med ännu mer tårar rinnandes nerför kinderna. Usch usch usch, jag mår så dåligt av dessa stackars djurs olycka :(  Tycker det är fruktansvärt att vi människor bara öser ner skog och mark och tror att djuren ska anpassa sig efter oss. Nej fiii för.

Väl hemma har kattfisen fått sig en årsranson av kärleksförklaringar och gos.

Håller på och tvättar kuddfodralen till soffan, dammsuger och fejjar så det ska jag fortsätta med nu.
Lite blandat inlägg detta, men så får det minsann bli ibland!

Kramar

1 kommentar:

Emma sa...

Röstar på lampa nr 1! :) Typisk dig!

Och håller med om det där med djurolyckor. Fy för!