måndag 24 september 2012

Hej




Godmorgon!
 
 
Här sitter jag. Det är verkligen höst nu. Här hemma är det höst både ute och inne. Inne? Jajemänsan. Det är ISKALLT här hemma. Jag sitter för tillfället i flanellpyjamas, raggsockar och en stor filt runt mig och jag fryser ändå. Jepp jepp. Alla element är (som vanligt) ur funktion och känner jag denna hyresvärd rätt så kommer det också att bli vinter inomhus innan dom kör igång värmen här. Alla som känner mig vet att jag avskyr att frysa och när temperaturen sjunker förvandlas jag sakta med säkert till en look-a-like av Morran i Mumindalen. Kanske inte utseendemässigt då Morran mest är en stor vit klump, men annars. Stor, fjällvit och morrande drar jag sakta fram med mitt usla humör.
 
Fiiii för. Ge mig värme, och det snart!
 
Måndag idag och jag är ärligt talat inte ett dugg sugen på att dra till jobbet. Nopps. Men, man får minsann gå dit iallafall. Har en rikitgt go träningsvärk i hela ryggen idag, skönt!
 
Nej, nu blarrar jag bara. Nu jäklar ska jag dra igång dagen här hemma.
 
/Morran

2 kommentarer:

Em sa...

Hej Hanna!!
här hittade jag din fina blogg, så glad jag blir bara att ses lite bilder på dig och läsa hur du har det om dagarna.åh herregud vilken fin katt du har :) Måste säga att jag saknar dig. Hoppas verkligen att vi kan få till en träff snart. Ta hand om dig Kramar

Storgatans sa...

HEJ EMMA!! :)

Gud vad roligt att du hittat hit, och ännu roligare att vakna upp till denna goa & glada kommentar! Ja visst är min lilla Selmafis fin :)
Saknar dig också, du måste höra av dig så fort som du är hemma igen! För du, nu är det jäklari hemma på riktigt igen! :) Ta hand om dig. Kramar!