söndag 23 september 2012

goe fika & goe-gubbtroll



Go´kväll!

Om man är uppe vid 7 för att träna en söndag, då kan man med gott samvete götta ner sig med en mysig söndagsfika. Två pajformar fyllda med blandbärspaj och gottigt knäcketäcke över & två stycken vaniljvisp fick följa med mig och gubbtrollet ner till bilen denna regniga söndag. Vi  styrde kosan mot mormor för att ta med henne hem till mamma & pappa där fikan skulle äga rum. "Kan man komma som man är?" skrattade hon fram när vi rusade in och: joho du mormor, visst fanken kan man det! In med mormor & syster i bilen (syster var också där) och sen tjoff tjoff vidare till slutdestinationen.

Paj, vaniljsås, kanelbullar & kaffe. Jo man tackar! Efter ett par timmars snicksnackande så stack jag & gubbtrollet hem igen. Hann med en liten nix i friska luften också och jag kunde glatt konstatera att jag köpt en skitbra jacka som tål både vind & vatten. Tiptop. Jepp jepp.

Nu ligger kattfisen på gubbtrollets bröst och jag ska mysa ner mig i armhålan och bara njuta resten av denna kvällen.

Och det där om goe-gubbtroll? Tja, det bara är så. Han får mig att må så bra och jag är så glad för han. Vad vore livet i all sin glans om inte mitt gubbtroll fanns?  ♥





Boka tid till frisören snart kanske? Ska ske.




2 kommentarer:

Emma sa...

Så fina ni är bägge to! :)
Och pajen ser ut att ha blivit lyckad (trots inget potatismjöl) :)

Och så skriver jag i denna kommentaren också, vad fin jacka! Superfin! Och svart är alltid ett säkert kort! ;)

Kram!

Storgatans sa...

Bägge to! ;) Ha ha, du är så skön! Jag kan inte kommentera hos dig, har massa att skriva. Mio är söt. jag tände ljus för Kenny kanonkula här hemma igår och du är bäst. Det skulle jag skriva hos dig! :)

Pajen blev mumsig, men potatismjöl ska inhandlas snart så pajen blir perfekto nästa gång! :) Tack för att du finns! Kram!