fredag 28 september 2012

Utom all räddning

Herregud. Jag har börjat skriva blogginlägg om älgjäkten. Det är illa, riktigt illa. Kan ju undra vad nästa steg blir? Fii för. Om man kollar riktigt noga så kan man se att det börjar växa mossa på mig.. Nej, hepp hepp för fanken!

Fredag idag och TACK GODE GUD FÖR DET! Herreguuuuud vad sega veckorna är. Jag såg att Leila hade skrivit nånting som var väldigt passande.

"Mooooooooooooooonday
Tuuuuuuuuuuuuuuuuesday
Weeeeeeeeeeeeeeednesday
Thuuuuuuuuuuuuuuuurdsday
FridaySaturdaySunday"
 
Känns det inte så då? Jag är ingen sådan som avskyr mörkret eller tycker att livet är pest och pina så fort som sommaren försvinner. Tvärtom, jag gillart! Älskar höstens fina färger, regnet som smattrar mot fönstret, gubbtrollsmys, prata drömmar & planer inför framtiden, tätt ihopkrupna i soffan, kattfismys, fula mjukiskläder och allmänt götteri. Men, just nu är en riktigt riktigt seg jobbperiod bara. Antar att det går över men fiiiiii för vad drygt det är. Dagarna tar aldrig slut och när helgen väl kommer hinner man knappt andas innan det är mååååååååååååååååndag igen. Håller tummarna för att det vänder snart.
Har iallafall roliga saker att se framemot. En resa till Budapest med dom allra skönaste lirarna är inbokad och det kommer bli så (!) jäkla (!) kul (!)! Tjohoo. Det får jag se framemot! :)
 
Annars så ska jag tala om en sak. Peter Jidhe är på Nyhetsmorgon. Jag gillar han, men. Inte.i.Nyhetsmorgon.
Stör mig mest då det känns som två fnittriga fjortonåringar som lattjar runt i tvrutan. Inte två, en. Tilde de Paula tycker jag fortfarande är hur bra som helst och hon kan oftast styra samtalen så att det blir bra, men Jidhe. Njet. Fjolltv, barnkalas, flum och fnitter. Uppskattas inte ett dugg.
 
 


 
Sådär ja. Sa jag att älgjakten börjat?
 
 
Bilden har varken med älgjakt eller tråkigheter att göra.
Den visar vad man kan göra för att förgylla dagarna: ut och mys-äta tillsammans.
Det är fina grejer det!

1 kommentar:

Emma sa...

Haha! Meen, jag gillade ditt inlägg om älgjakt! :D Jag glömmer alltid när det börjar, men nu är jag med på noterna tack vare dig! :)

Puss!