söndag 16 september 2012

ett konstaterande

Hej söndag!
 
Ett konstaterande såhär en mulen söndag i september: jag har världens bästa vänner och igår var ännu en helt underbar kväll i deras sällskap. Jag blir ännu en gång påmind om att man ska omge sig med människor som ger energi istället för tar, och det: det är mina vänner bäst på!

Söndagen är kommen och jag sitter här. Har färdat så gott som alla veckans matlådor. Har ett par som ska få lite extra grönsaker bara sen så är det minsann klart och ingen (ingen!) är så nöjd som jag över det. Att det är färdigt vill säg. Älskar att ha veckans mat färdig så man äter rätt & ordentligt men själva matlagningsmomentet i sig är inget som tilltalar mig så värst ;)

Idag har jag & gubbtrollet kommit överens om en lugn och go söndag utan några som helst måsten. Skönt och välbehövligt för både kropp & själ. Vi ska minsann göra så mycket som: ingenting. Eller jo, kanske bjuda in oss själva på fika hos mina föräldrar så vi kan sitta där i träsoffan och skratta ikapp åt gårdagen, nicka instämmande åt pappas utläggningar om hur fin systers bil minsann blev efter att gubbtrollet fixat den, säga "ja tack" till kaffe och sen inte dricka upp det, äta kakor fast att man inte ska och när fikan lider mot sitt slut säga "mjaaaaaa" när mamma glatt kommer på att det nog fanken finns glass i frysen också och visst ska vi ta lite? Visst ska vi det? "Mjaaaae.... okej då"

Så.

Annars ska vi göra det där som heter "ingenting"

Igår var en dag där massa saker skulle hinnas med. Lördag förmiddag stod jag & gubbtrollet redo i Rolands garage med systers bil för att fixa den. Jag hjälpte till mellan varven (när huvudet inte sprängdes sönder & sammans) med att slipa och polera lite. Om vi säger som såhär: jag är glad att min bättre hälft är road av sånt för det är inte jag! ;)

Kvällen sen tillbringades hemma hos allra bästa Emma. Denna glada, galna, skrattiga, givmilda, ödmjuka och genomgoa människa bjöd in på en helt underbar lördagsfest. Det bjöds på baconinlindad kyckling i balsamico-sås-tjofräs, sallad & ris & efterrätten bestod av nutellamousse. Hur gott tror ni det var då? M-hm. Just precis så gott som det låter! Ida & Emmsen stod för maten och jag, gubbtrollet, Joel, Emil & Daniel njöt mest.

Jag har gått och blivit dålig på att fota så idag bjuds det bara på lite mobilbilder. (Skittråkigt, jag vet!)

Lite matlådor, liten underbar kattfis & meckartroll... De sista bilderna är tagna under min tänkar-promenix och jag älskar känslan som jag får när jag går där :)

 

 








1 kommentar:

Emma sa...

Jag är så impad över dina dagar när du lagar mat inför hela veckan! Jadå, jag är impad!

Och! (haha) TACK FÖR IGÅR!

Puss!