lördag 22 september 2012

höst hos storgatans




Hej!


Hej på er! Här har det varit lite tyst, så blir det när inspirationen tryter eller som i mitt fall när tiden inte riktigt räcker till allt det som man vill. Jag är en sådan tråkig tjej som kräver mina 8 timmar/natt för att kunna fungera normalt och då hinner man inte alltid med att skriva här. Men, nu så jäklar!

Vad har hänt sen sist? Jo! Jag var minsann ute på en morgonnix i torsdags morse. Kul kul, tänker ni men vet ni vad jag träffade på? Två stycken kossor, på cykelvägen (!). Jag gick där i mina egna tankar och tyckte att "fan det ser ju ut som en kossa där borta, ha!" Eftersom klockan bara var lite efter halv 6 så hajade jag inte riktigt situationen. Fortsatte nixa på i glatt tempo och ju närmre jag kom desto mer såg det ut som en kossa. Rätt som det var så vände sig denna kossa om och glodde på mig och jag kunde konstatera att det visst fanken var en kossa jag hade framför mig. Två stycken tillochmed. Ha ha! Slog en pling till polisen som skulle skicka "en patrull" som hon sa. En patrull... Ja herregud, det hade nog varit en syn. En patrull poliser - två kossor. 0-1 bara av åsynen. Hade jag haft tid så skulle jag stannat kvar för att bevaka detta! ;)

Hösten har kommit hit rejält idag. Det är soffmys, raggsockar, mjukisbyxor och stor varm smutsvit stickad tröja (som egentligen bara ska vara vit men funkar fintfint ändå) som gäller här hemma. Jag har inte gjort många knop idag. Eller joho, ett spinningpass hann jag minsann med imorse och nånstans mitt på dagen så möttes jag och gubbtrollet upp för att shoppa oss en varsin regntät höstjacka. Ni ska få se det också, vänta bara. Välbehövligt med rejäla kläder i detta vädret. Detta väder som många kallar "skitväder" men som jag gillar. Mmm, mysigt! Jag tycker om alla årstider iofs, tycker att det är något fint med alla.


Nej ni. Nu tänkte jag bjuda er på lite höstbilder från vårt vardagsrum här hemma. Vitt, svart, grått, olika nyanser av lila och rosa är det som gäller här hemma även denna höst.









 



Inga kommentarer: