tisdag 11 september 2012

Shape up, up, up!

Nu ska ni få höra: jag har gått och blivit smartphonefrälst.

Jag har totalvägrat smartphone länge, länge men har nu äntligen köpt mig en. Joel sålde en för en rikigt kompispeng så då kunde inte ens jag stå emot.
Nu kommer vi till det chockartade: Jag är helt frälst. Skulle kunna dansa fågeldansen här hemma och sjunga hallelulja dagligen för att hylla min nya vän för så mycket tycker jag om den. Tycker om förresten? Älskar menar jag. Såklart. Nu förstår jag verkligen inte hur jag kunnat klara mig utan så länge. Är det illa? Jo, det är det. Men hörrni, guuuuuuud så många braiga grejer som finns!

Nu är jag helt inne på en app som heter shape up (tips tips) och den är G-R-Y-M (!) Jag fyller i och ändrar om och kollar tabeller och scannar för glatta livet. Denna app har tydligen vunnit någon "bästa-gå-ner-i-vikt-app-tävling" i aftonbladet och jag ger den också full pott. Igår missbrukades den dock lite då jag såg att jag inte ätit full pott av mina kalorier så då smällde jag glatt i mig 4 stycken rutor av blockchokladen som stod i skafferiet. Inte 4 på en gång, först 2..... sen 2 till. Efter att jag scannat och trixat mig till att det visst fanken vart okej med 4 bitar. Ha ha. Missbruk? Jopps, men inte fusk eftersom jag höll mig inom den gröna linjen. Ha! Jag känner mig som en vinnare.


Nu ska tisdagsmyset fortsätta här hemma. Fötterna på bordet, mysfilten, raggsockar, thé och lite gubbtrollsmys på det så är det 100% denna tisdagskväll.

Nu jäklar ska träningsskorna snöras på!

Inga kommentarer: