tisdag 25 september 2012

Sovmorgon

Hepp hepp! Här har ni Morran. Iskall, arg och sammanbiten sitter jag i soffan inburrad i alla värmande saker som tänkas kan. Har tänt ett ljus på bordet som jag värmer mina iskalla händer över. "Kalla händer varmt hjärta" gäller inte här då jag tror att hjärtat inte heller är så långt från att frysa isönder. Det känns iallafall så för det är så.jäkla.kallt!
Vaknade vid 7 och tänkte upp och träna men huvudvärk och tröttheten sa njet! Kattfisen kom och la sig tvärs över hela mig och myste in sig, och det är inget man tackar nej till. Kan vara så att jag kallade på henne också, kan vara så.. Hur det än var så var det ett bättre alternativ än att masa sig upp och träna. Ringde gubbtrollet och fick ett "gå du och lägg dig gumman, det behöver du" så visst gjorde jag som han sa. Inte ett dugg svårövertalad här inte. Kanske blir en kvällsnix ikväll istället.

Igår vart det måndagsdejt med Ida & Emma, som vanligt. Det skvallrades om många stora saker men också om små skitsaker. Precis som vanligt. Vi promenixade en timme i blåsten innan vi gav oss hem igen. Skönt som tusan och välbehövligt att ventilera sig om allt och inget.

Kolla här förresten:



Detta älskar jag.

Hårigt manligt gubbtrollsbröst. Mmm. Det får peppa igång (veckans värsta dag) tisdagen!

Inga kommentarer: