torsdag 27 september 2012

Start för älgjakt!

Idag drar älgjakten igång. Är man en gammal häst-tjej så har man stenkoll på detta då det blir ett jäkla liv i skogen. Älgarna springer livrädda kors & tvärs och jägarna sitter grönklädda i sina torn och buskar på lur överallt. Varenda år så förekommer det olyckor där jägarna är helt inne i sin älgjakt och missar det faktum att det är en häst som går framför, inte en älg. Är man då ute med sin häst i skogen så gäller det att man sjunger. Jepp jepp, man sjunger för allt vad man är värd! För, än så länge har jag inte träffat på en enda sjungande älg ;)

För många år sen när jag var på en fest så kom det fram en kille till mig. "Tjena! Det är du som har en häst. Du brukar sjunga när du rider också!" Ha ha, jepps. Så är det! MEN, än så lever jag! ;)
Så, nu vet ni hur ni ska göra om ni ska ut och rida i skogen. Åh, en sak till: Tänk på att älgarna springer runt förvirrade överallt under jakten så titta extra noga efter dom när ni kör bil.

Sådär ja, det var dagens älg-inlägg!
 
 
Annars? Annars händer inte mycket, faktiskt. Jag tycker att det skulle passa sig med ett hus nu men den infon verkar alla intressanta hus ha missat... 

Inga kommentarer: