tisdag 30 oktober 2012

Måndagsdejt



Visst blev det en måndagsdejt igårkväll efter jobbet. I storm & regn traskade vi, framåtlutade, på i en timme. Har sagt det förr och säger det igen: måndagsdejterna är verkligen heliga.

Väl hemma efter måndagsnixen och en fullspäckad jobbdag med en ständigt tryckande huvudvärk gjorde jag mig en stor sallad att boosta kroppen med. Avocado, tomat & mozzarella, gurka, sallad, spenat, ruccula. M-hm. Sen lite rapsolja, salt & peppar på det. Brämhults apelsinjuice åkte också fram, likaså en stor kopp thé. Om min hemmasnickrade boostning gjorde susen? Gott var det, men huvudvärken finns fortfarande kvar så njae. 

Tisdag idag och en mörk & mulen sådan. Idag är en möss-dag, det känner ni va? Det har varit toffs-dagar i alldeles för många dagar. Anledningen? Mitt hår är statiskt och klistrar sig fast vid mitt ansikte. Inte jättepopulärt förstår ni säkert.


Nej, nu ska sminket & mössan på!
 
 
Tänk, det är inte sådär superlänge tills det KAN vara såhär fint!
 

Inga kommentarer: