onsdag 17 oktober 2012

Parken Zoo

Frukostmys i sängen blev det igår morse innan gubbtrollet drog på sitt jobb och jag på mitt. Om det var mysigt? Jepp. Skitbra sätt att starta skit-tisdagen på. Tisdagen var just precis så tråkig som den nästan alltid är. Jaa, det låter som att jag är en riktig surkärring men så får det vara. Avskyr mina arbetstider på just tisdagen och denna var inget undantag. Iallafall. Hemkommen när klockan var närmare 20.00 igårkväll (tjohooo.........)  möttes jag av tända ljus i hela lägenheten, mysmusiken på spotify spelades och det var findukat på bordet OCH maten på bordet. Hur glad man blir?
 
Tårögdsglad.

Onsdag idag och jag är mer död än levande. Vaknade efter att klockan plingat i 10 minuter. 10 minuter (!) Nu är filen nere och jag sitter tyvärr osminkad. Varför? Jo, för jag såg f.ö.r.j.ä.v.l.i.g ut när jag ställde mig framför spegeln. Just därför. Ska snart ta tag i det. "Vad fin du är gumman" sa gubben när han precis satt sig bredvid mig och torkade tårarna på min kind. Varför jag startar onsdagen med att gråta?

Det stavas Parken Zoo.


Ni ska aldrig någonsin sätta era fötter på Parken Zoo som bedriver rent djurplågeri. Säkerligen en av många djurparker men eftersom det är den djurparken som granskats nu så är det den som gäller.
Undrar hur folk blivit uppfostrade som gör djur illa. Eller barn för den delen. Jag förstår inte det och jag LIDER när jag hör om vanvård om djur. (Detta gäller även den sjuka sjuka mink-industrin som jag är stark motståndare till. Uhä och fiiiii fan för dom som kan stå ut med sån hjärtlös djurhållning)

Nog om det. Folk som inte kan ta hand om djur borde få samma behandling själva. Elakt? Nopp. Lite väl magstarkt påhopp? Kan så vara.

Nu ska ansiktet på.

1 kommentar:

Emma sa...

Usch usch usch! Hörde också om Parkens zoo på nyheter. Avsky!