söndag 7 oktober 2012

GT blev GJ

GT. När jag skrev rubriken så tänkte jag på snabbvarianten av Gubbtroll men precis när bokstäverna var nerprintade så kom jag att tänka på just GT. Gin & Tonic.

"Two dubble GT" som jag & min krulliga kompis Sanna sluddrade fram i ett bar-skjul i Malawi för några år sen. Samma kväll fick vi eskort av en flodhäst-vakt för att inte stöta på just flodhäst-odjuren. Vakten var utrustad med en styck pilbåge i minsta modellen á la Robin Hood och vi fick klättra mellan olika taggtrådsstaket för att komma dit vi ville. (Baren) Ha ha, ja herregud. Det var tider de. Men hörrni, nu vart det Gubbtrollet som var på tapeten.

Igen ja.

Urmysig söndagsfika hos mormor, matlagning, kattfis-mys, snabbhandling och mack-frulle har hunnits med idag. Just i skrivande stund sitter jag och väntar på att just gubbtrollet ska komma hem. Tycker det kunde passa sig med en sådan hemkomst snart då jag hade planer på en kvällsnix innan Solsidan drar igång. Ser mörkt ut på kvällens promenixfront får jag erkänna, men hoppet sägs vara det sista som lämnar kroppen. Iallafall alla andras kroppar. Kvällens nix-hopp har för längesedan avlägsnat sig från min småfläskiga vita soff-kropp.

Någon ny tv-bänk blir det inte förresten. Gubbtrollet läste min blogg och utbrast "NY TVBÄNK?!" ALDRI I LIVET" Kan ju kanske hålla med honom om att det inte var sådär superlängsen som denna kom in här (och monterades ihop av gubbtrollet...) men ändå. Ni vet, k.ä.n.s.l.a.n. M-hm. Den känslan som just för tillfället inte passar ihop med just den tv-bänken. Jag lägger iallafall känslan på is, tills vidare.

Har googlat idag också. Lägenheter mest. Hamnade i Göteborg idag, genom google alltså. Göteborg är ett sånt ställe som alla nångång sagt att dom ska flytta till, för "dom är så goa där!" Det är dom kanske. Men vill ni veta vad en tjej sa till mig (som självklart hänger mycket i Göteborg)
"Göteborg? Nej fy fan, flytta inte dit. Det regnar ALLTID där"
Tur för mig som aldrig hoppade på Göteborgs-tåget för jag avskyr regn. Iallafall när man är utomhus och har alldeles för lite kläder på sig, eller för den delen är kall. (Som jag alltid är)
Men ni, guuuuuuuuud så fina lägenheter jag hittade! Högt i tak, stora kakelugnar, vita avlånga kakelplattor, gamla nedfesade gubbfåtöljer i skinn, stoooooora mattor i ljusa färger och alla dessa vackra saker som är to die for. Jodå, jag skulle nog visst kunna bosätta mig i Göteborg. Om jag hade en sån lägenhet och aldrig gick ut i regnet vill säga.


Sådär ja. Nu har det där goa gubbtrollet förvandlats till gubbjävel och nu om någon gång hade det passat sig med en hemkomst. (Solsidan börjar om 14. minuter)

Stor kram /Bitterfittan
 
Här har ni förresten bilder som ligger i min inspirationsmapp. Alla lånade från .....  Ja du.
(Hittar inte adressen till sidan nu helt plötsligt)
 
Hej Hanna. Välkommen hem. Här kan du ligga och drömma tills det slutat regna. Skulle dock omedelbart flyttat hantlen (till höger i bild) in i garderoben.
 
Jodå. Den vita kitchen aid:en kommer komma på min önskelista så fort jag lugnat ner temperamentet 50 kg och klarar av bakprocessen utan att bryta ihop. Griffeltavlan kommer säkerligen finnas någonstans i vårt framtida hem. Fin skärbräda också. Jepp.

Lull-lulligt men så M-HM! Älskar vedkorgen tillsammans med allt lulligt & gulligt.

Sådana här kakelplattor vill (ska) jag ha. Inte tillsammans med gula handdukar, men fy fan så snyggt det kan bli (i mitt huvid cirkulerar just nu en marokansk drömtoalett)

Bild lånad från H&M. Gillar påslakanen, vargkudden och filten. Jag skulle kunna ha den på min sida av sängen då mitt humör gör att mitt beteende ibland blir varg-liknande.
 
 
 

Inga kommentarer: