torsdag 25 oktober 2012

jag har blivit en toffs-tjej..

Nyhetsmorgon är på. Frukosten nere, kattfisen ligger bakom mig och spinner, sminket är halvt på och frillan står på alla håll. Heeerreguuud vad trött jag är! Torsdag idag, sen är det bara fredag kvar innan det äntligen är helg. Jag hinner inte med mitt liv har jag konstaterat. Har massa viktiga samtal som måste ringas men jag hinner inte. Dagen går i ett och den enda "lediga" stunden jag har på dagen är min lunch kl 13:45. När klockan är 13:45 finns inte en människa i detta land som svarar i telefon kan jag tala om. "Vi har telefontid mellan 8:00-8:05" Så känns det iallafall. Inte heller kan jag låta folk ringa upp mig då jag inte har någon som helst möjlighet att svara. Amen ni hör ju, detta är ju helt klart dagens problem. (He he)

(Något som däremot är ett problem är det som uppmärksammas på Nyhetsmorgon just nu. Fruktansvärt hjärtlösa människor som håller på med tjuvjakt på elefanter.)

Över till något annat..
Vet ni vad jag har gått och blivit förresten? En toffs-tjej. Ni som inte vet vad en toffs-tjej är, hör här: Det är en tjej som ALLTID har håret i toffs. Nu menar jag verkligen a.l.l.t.i.d.
Mitt hår är slitet och frissigt och flåtigt och flygigt och bara riktigt sådär uhäääää. Fiii för. Ringde frisören igår och fick en tid nästa vecka. Hoppades på mirakelsnabb tid, typ idag, imorgon eller helgen. Men nej. Nästa vecka. Får bli en möss-tjej fram till dess för jag bryter snart ihop.

Det är alltid samma visa med mig och mina frisörbesök. Det tar alldeles för lång tid mellan besöken och när jag väl ringer så är det flera dagar (månader) för sent.

Det här med toffs-tjej kommer från min f.d genomgoa svägerska Linda som sa att hon ALDRIG någonsin skulle bli en "toffs-mamma" Ha ha, gud så jag skrattar när jag tänker på det. Hon hade rätt, hon blev aldrig någon toffs-mamma heller!


Kolla här. Toffs-bevis.

Toffs

Toffs
Toffs

Toffs

Toffs

TOFFS!

 /Mvh Toffsmeister.

1 kommentar:

Emma sa...

Du är snygg i toffs, toffs-maister! :)