måndag 1 oktober 2012

stubbarace





Godmorgon!

Här kommer ett inlägg från Morran som dagen till äran har tagit över både min kropp och själ. Sitter just nu och förbittrar mig & funderar på om det verkligen är just en god morgon. Vaknade med dunkande huvudvärk och illamående så jag kan inte säg att jag är sådär superpepp. Inte än iallafall, MEN det kan ju faktiskt vända. Får flyta omkring som Morran en stund till och sen hålla tummarna för att det väller energi över mig snart igen så att jag blir pigg och glad!

Måndag morgon är det & en mörk sådan dessutom. När är det man ställer om klockan? Borde vara snart! Känns som man går upp mitt i natten när klockan ringer på morgonen. Mysigt är det förstås men man kan inte förneka att det är tyngre att kämpa upp ögonen och ta sig ur det varma täcket när det är så jäkla mörkt ute.

Helgerna går fort förbi och denna helgen har ägnats åt storfika hos mormor (mums!) och två stycken filmkvällar i Joels och gubbtrollets sällskap. I fredags somnade jag på direkten (nästan iallafall) och sov sen tills Joel gick hem. Kul tjej! ;) I lördags höll jag mig vaken (kryss i taket) Lördagen ägnades också åt "stubbarace"
Lars fick förfrågan att köra med M och visst hakade han på! Körde den ena skrothögen efter den andra, runt, runt på en åker och sladdade så mycket det bara gick. Jag & M satt skrikande i bilen och gubbtrollet gasade och svängde så att jorden från åkern yrde in i bilen. Ha ha!

Ja jo, men så har det sett ut för oss här hemma. Nu ska jag göra mig färdig och leta energi innan denna dagen drar igång.

Kram på er!

min fina rallyförare.

Inga kommentarer: