måndag 8 oktober 2012

"Har du duschat?"

Morsning!


Måndag morgon och jag sitter här i mitt hörn i soffan iklädd myskläder med en "ny" frukost måndagen till ära. Fil, socker & kanel. Det var minsann inte igår, men det kommer definitivt bli så imorgon för gud så gott det var!
Gubbtrollet kom förresten hem alldeles precis när Solsidan började igår så här var det glada miner. Mindre glada miner blev det när jag fick frågan om jag hade duschat. Det hade jag alltså inte.. Nåja.

Dessa mörka morgnar gör ju förövrigt det kalassvårt att komma upp. När klockan ringer och kattfisen kommer spinnande och trampar rundor på mitt bröst så vill jag inget annat än att sova vidare och vakna när det är ljust igen.
Det som får mig att inte klä mig varmt och gå i ide är det faktum att denna jobbveckan blir kortare än vanligt och att vi faktiskt har en helt underbar weekend som väntar. Gud så kul det ska bli!
Har verkligen tappat jobbmotivationen så denna miniresa är mer än välkommen.



 
Nä hörrni. Nu får jag dra igång morgonen här hemma.

1 kommentar:

Emma sa...

Nehe?! Vilket sammanträffande! Jag blev också så himla sugen på fil och kanel i morse! Så det blev min frukost också! Haha!

Det är ju så gott ibland! :D

Ps! Ses ikväll! Puss!