lördag 6 oktober 2012

så var det den där känslan

Gråmulen lördag förmiddag och jag sitter nyduschad & rödflammig i soffan med min brummande dator (som snart brummat sin sista sång) och funderar över stora saker. Dagen har jag ägnat åt att tvätta madrassöverdrag och googlat hotellövernattningar på diverse orter.
Jag har också funderat över inredning och kommer nu att skriva något som min bättre hälft kommer sucka djupt över: jag vill ändra om här hemma. (He he)

Ni vet när man har en känsla över hur saker och ting ska se ut? Jepp, känslan finns. Om än lite lätt luddig, dimmig och inlindad i bomull än. Men ja, ändå.

Har funnit vissa problem när jag suttit här i soffan och studerat vårt hem. Vitrinskåpet är ett sådant problem (för jag tycker just idag att det är på gränsen till fult), likaså klädförvaringen är ett problem. Rolig sak med vitrinskåpet är att det är gubbtrollet som byggt ihop det, innan vi ens var ihop.
Bakfull, endast iklädd kalsonger satt han här hemma och monterade ihop vitrinskåpet, del för del, åt mig en söndag förmiddag för två & halvt år sen. Just när han kom in i mitt liv kom också stora, tunga, paket från vårt stora blå-gula IKEA in i bilden och som den man som han är så slängde han av sig kläderna (till min stora glädje) och byggde ihop allt och jag stod fnissande med täcket runt kroppen bredvid och bara njöt.

En riktig man.

Nog om gubbtrollet. Jag vill ändra om. Jag vill ha nytt soffbord, eller begagnat. Skit samma, jag vet vad jag vill ha och jag vill ha det nu. Gärna igår, för sån är jag. Får jag nåt i huvudet så är det NU (!) pang bom som saker ska ske och stora ting ska genomföras. Har dock inte hittat något soffbord och jag veeeeeeeeet att det är dumt att köpa saker när vi ändå är på jakt efter det där h.u.s.e.t som dessvärre inte dykt upp. Har spanat in en tvbänk också minsann.... och nytt vitrinskåp... och....och.....och. Ungefär så.

Nä fi för. Nu får jag göra något vettigt av denna dag. Köra hem och lyssna på en exalterad mor som berättar om storslagna köksplaner och en far som mest ler sådär gött och pappa-muttrar fast han är jäkligt nöjd? Känns som perfekta att-göra-saker en mulen lördag.

 


Inga kommentarer: