torsdag 18 oktober 2012

Hasse-love




Hasse Andersson är en riktig mysgubbe. Amen ni vet Hasse? Han som skrev "änglahund"? Jo just han. Igår efter jobbet mötte jag upp Joel utanför "korsan" där Hasse skulle spela och sen inväntade vi mitt goa gubbtroll som kom i illfart direkt från jobbet.

Alltså Hasse.. Men han är ju bara sådär mysig, go, bra och rolig. Ja, skitrolig tillochmed. Han pratade om sin barndom, om hans första kärlek Gullan och om att det enda han lämnade kvar hos henne var en fettfläck från sin brylcreme. Ha ha. Han pratade om Kvinnaböske (herregud vilket namn), han pratade om att Bert Karlsson snott en låt av han, att han blivit nekad sina sånger massa massa gånger, om fiskmåsar som så otroligt vackra fåglar och han pratade om att det inte finns ett enda par byxor som passar han. Mellan allt det där så sjöng han. Amen ni hör ju hur mysig han äääääär. Tror fanken att jag blev lite Hasse-kär där vi satt och lyssnade.

Nu är jag däremot gubbtrollskär & saknig... Gubbtrollet är fortfarande inte hemma från sitt jobb. (Hoppas han kommer snart!)

Jag har spenderat kvällen med att promenixa en timme med Sandra, gett efter för ett sug (lagade sviiiingod potatismos och åt det tillsammans med stekt falukorv. M-hm), tittat på reprisen av Bonde söker fru och hunnit med att gråta två gånger under tiden. En gång när Ida åkte ut (vilken tjej förövrigt!!!) och en gång när Klas höll handen med hon där goa tjejen som jag glömt namnet på.. Hon däran som var mörkhårig. Jodå. Det har jag hunnit med ikväll. En sak till: pratat med Ida.

Nu ska jag ringa gubbtrollet och hoppas att han är påväg hem.


 

3 kommentarer:

Emma sa...

Jaså? Ni var där! På korsan alltså. Gillar Hasse extra mycket efter att ha läst din beskrivning (nynnar vidare på änglanhund).

Gick förbi med dogsen och såg massa (!) bilar och cyklar. Så kul att det händer något här nere i denna delen av Bromölla :)

Ps. Hör av mig till dig idag ang present till du-vet-vem. Haha ;)

Hasse Andersson sa...

Du ä da go du osså, härligt att se di! Som ja alltid har sagt, de skapar en braa gjemejenskap nä folk samlas så da här' a o ha möjsigt'!

Krammar!

Hans-Olle Andersson

Storgatans sa...

Au prad, har ja fått finfrämmat fra Hasse himself? ;) Härligt att se di mä och härligt att du kunde komma te vår lille bye! Kramm på di Hans-Olle (Ps. Hoppas de gick bra å köra him te kwinnaböske!)

Emmsen: Det var fullsatt verkligen! Blev helt paff när jag kom ner! :) Du vet gympatanten som höll i pass på sommaren i parken? Hon & gänget var där, o massa andra gubbar & tanter! (Kan tilläggas att vi var yngst! ;))