tisdag 23 oktober 2012

ge mig juleljus


Vet ni vad.....


GOD morgon!




Nu längtar jag efter julen. Jovisst. Jag längtar efter att tända alla ljus, mysa (ännu mer) i soffan, lyssna på julmusik från morgon till kväll (till sambons stora fasa) och leta efter dom där perfekta julklapparna. Det kommer, det kommer. Tids nog. Men guuuuud så kul när man väl kan börja med allt julpiff!
Eftersom jag är väldigt snabb i vändningarna kommer oftast julen in lite tidigare än den ska här hemma och åker ut snabbare än snabbast så fort det blivit 20:e knut (eller när det nu är man slänger ut den) Iallafall. Jag längtar.


Dagarna rullar på och det är redan tisdag. Inte äckel-tisdag idag inte, för idag har jag andra jobbtider (tjohooooo!). Kommer alltså inte komma hem kl 20 ikväll och gråta över ännu en skit-tisdag, utan ikväll kommer jag komma hem och hinna sätta mig ner en stund och a-n-d-a-s innan det är dags att lägga sig. Jovisst, toppenbra!

Igår var det måndag och visst var det måndagsdejt. Dock var det omändringar av trion då gubbtrollet byttes in mot Idafisen (som bestämt sig för att baka kvällen till ära). En rask nix på 5,3 km tog vi och vi hann som vanligt diskutera om livets alla viktigaste frågor. Tipp topp! Man blir verkligen fulltankad med energi när man träffar den däran Emmsen! :) Ja, det blir man av gubbtrollet med förstås.
Efter nixen blev det full fart hem till gubbtrollets goa moster som bjöd på världens godaste potatisgratäng, kött och sådär supergod sallad. M-hm. Det var sådär gott så jag tog 2 gånger (vilket sällan händer annars. Inte för att jag inte orkar utan för att min magsäck kommer kunna användas som julklappssäck om jag kränger.) Ni förstår hur gott det var va? Julklappssäck eller ej. Det vart iallafall just precis SÅ gott. Mmmmm.

Väl hemma öppnades brevlådan och i låg ett vykort från allra bästa Emma. Jomen ni förstår ju hur bra min måndag slutade. Man blir bara så jäklans glad! (TACK finaste du!)


Helgen har jag inte hunnit dra nåt om... Det bjussades iallafall på himlans god köttrulle (heter det så? Låter ju helt sjukt) Det bjöds iallafall på en stor rulle med köttfärssås och grejer i. Kanongott. Det blev, som vanligt, glass till efterrätt och det hälldes i både kaluha och någon annan sörja för att festa till lördagskvällen. Jag hann med en väldans trevligt nix med Carro i helgen och skogen var just precis så fin som den är vid den här tiden. Hann även köra städ-tvätt-och-diskracet här i söndags vilket känns skönt för själen.

Nej ni. Nu jäklar får jag sätta fart här! Blir inga bilder idag, bara en jäkla massa text! ;)


Ha en bra tisdag!

1 kommentar:

Emma sa...

-Goooomorrrrron Jens!
Lotta gått?
-Jaaaa, lotta gått.

Fulltankad med energi? Det är ju jag som blir fulltankad av er! Tack för nixen!

Puss!

(Ps. Jag tycker inte om att skriva den där koden som man alltid måste skriva för att skicka iväg kommentaren. "Bevisa att du inte är en robot". Hahaha! Har nu skrivit om den 3 gånger (ser nog illa) så jag hoppas det går denna gången, för jag är ingen robot!) :D