lördag 20 oktober 2012

endast jag är vaken....

Tända ljus, Melissa Horn, tvättmaskinen surrandes i bakgrunden, spinnande kattfis och så jag. Jodå, jag är vaken och jodå, jag har varit vaken sen 06:30. Jojomänsan.

Har sovit oroligt och drömt massa skumt inatt. (Drömde att jag och min mamma hamnade i slagsmål och att jag hamnade i konflikt med kommunens alla invånare.)
Släpade ut täcken och filtar till soffan så här har jag legat nerbäddad de senaste två timmarna. Gubbtrollet sover fortfarande och jag hoppas verkligen att han sover länge till, det hade gjort mitt stress-troll gott.

Igårkväll tänkte jag överraska med maten på bordet när han kom hem. Den planen gick sådär när jag bestämde mig för att beställa pizza och fick vänta i 50 minuter från det att jag ringde. (!) Beställde dock från en gammal favoritkille på pizzerian så väntan gjorde inget. Men, väl hemma sen så var det värt all väntan för fiiiii för vad gott det var! Kommer inte ihåg sist jag åt pizza.. (tror det var i våras nångång?) Inte för att jag inte tycker om pizza, utan för att jag aaaaaalltid tar kycklingsallad ;) Jodå. Så, fredagskvällen ägnades åt pizzakräng och därefter somnade jag så gubbtrollet fick ännu en ensam kväll i tv-soffan. (Kul tjaja)

Hann med att handla hem frukost till idag så att jag iallafall kunde överraska gubbtrollet med en fin helgfrukost. Nypressad juice från brämhult, kaffe, goda pålägg & "röror" och surdegsfrallor från fiket ska jag duka upp tills han vaknar, det kommer göra han glad. Resten av denna lördagen är rätt så oplanerad. Jag & Emmsen ska in till staden för att fixa en present och jag ska även småspana på lite eventuella julklappar. De ni! Känns som att detta komma bli en lugn och skön lördag.



Här har ni en liten kik på saker som ska beställas. Kudden är från danska Bungalows och ljuslyktorna är dom "vanliga", klassiska från Tine K. Dessa kommer åka fram EFTER jul. Yes box. Tidig beställning men så får det vara, annars försvinner allt från webshopparnas lager!









(Emmsen. Hoppas du vaknar & mår bra idag! ;))

1 kommentar:

Emma sa...

Vaken, mår fint och väntar på dig som troligtvis snart är på ingång! ;)

Puss!