torsdag 4 oktober 2012

julklappstankar & fotbollsidioter

Frukosten är nere och kattfisen har glatt traskat över min degmage ett gäng med gånger under morgonens gång. Torsdag idag hörrni. Jag har börjat tänka på julklappar och ägnar kvällarna åt att spåna efter möjliga julklappkandidater och så googlar jag resor, mat & inredning. Ungefär så sysselsätter jag mig om kvällarna. Träffade ju trogna trion + mammsen i måndags kväll för en rejäl powerwalk i raskt tempo. Trampade på så att benhinnorna sprängde & måndagskvällen ägnades åt att eftersvettas och duscha sig varm.

Tisdagen var precis så överjävlig som tisdagar brukar vara (Morran kom fram.) Dock peppades skitdagen upp rejält av morgon-pepp-sms från Emmsen. Tisdag kväll var däremot hur bra som helst då jag kom hem till ett dukat bord och tända ljus överallt. Efter maten hade gubbtrollet minsann gjort chokladpudding som vi glatt smaskade i oss medans jag ojjade mig högt & ljudligt över att jag smällt i mig 4 mackor dagen till ära. Jag som aldrig käkar mackor fick ett mack-moment och klämde 4 stycken (!) Iallafall. Det var tisdagen det.

Onsdagkvällen tillbringades i soffan med bonde söker fru och gubbtrollets favvoprogram "112" och jag brusade upp mig över fotbollsidioter. Dom visade när poliserna skulle följa med på en match, Helsingborg-Malmö (kan det varit så? Skit samma) Iallafall, två lag skulle mötas och vet ni hur mycket poliser som behövdes för detta?! För en match?! (Som inte ens fullföljdes då någon ur publiken rusade in på plan för att slå ner motståndarens målvakt... Bara det.)

Herregud. Människorna förvandlas till oempatiska, hjärtlösa (och hjärnbefriade) monster och beter sig värre än gud vet vad. F.ö.r  f.o.t.b.o.l.l..... Jag fattar inte grejen och jag skulle kunna skriva flera inlägg om detta och gå fullständigt bananas men skippar det just denna morgon.

Tycker förövrigt att poliserna skulle få slå tillbaka på dom, hårt.

Idag är det torsdag och jag sitter ännu en gång här och brusar upp mig för dessa fotbollsidioter. Nä ni, nu jäklar ska jag packa ihop och lugna ner mig ;)
 
Ha en go torsdag!

Inga kommentarer: