torsdag 7 februari 2013

Vecka 25


God morgon!


Hepp hepp, här går det undan i svängarna! Uppe sen länge och har hunnit städa undan lägenheten. Ikväll ska vi ha ännu en lägenhetsvisning här. La ut lägenheten på Blocket i lördags kväll och har sen dess haft fullt upp med att svara på mail och ha visningar.

Igår blev det en timmes välbehövlig simning efter jobbet. Guuuuud så skönt. Hann också med att hämta upp ännu en offert med vitvaror så att vi kan deala oss fram till bästa köpen.. Jovisst, här händer det grejer. Är helt död men nu måste ångan upp så att denna flytten flyter på så smidigt det bara går. Ett jäkla tjat om att man "inte får göra si och inte göra så" när man är gravid men vissa saker MÅSTE göras och jag resonerar som så att man känner själv hur mycket man orkar. Jag mår tipptopp så här går det onnan vett ni! ;)
Ikväll ska jag dra igång ännu ett packningsrace här hemma tänkte jag. En låda till får färdas så man kommer nån vart!

Idag går jag förresten in i vecka 25. Hej vad tiden går!

 

Vecka 25

Fostret är ungefär 33 centimeter och väger runt 700 gram. Det kan knyta sina händer och även få tag på sina fötter. Näsborrarna börjar öppna sig.
Fostret kan nu känna smärta och reagerar på beröring, till exempel från en tvilling. Det har en egen rytm i magen då det sover eller är vaket. Fostret liknar alltmer ett nyfött barn i kroppens proportioner, och har samlat på sig mer fett. (Infon hämtad härifrån)



Ha en go torsdag godingar!

Inga kommentarer: